Jump to content

Bør jeg angre nå? - Haglekjøp


JanTore55

Recommended Posts

Å neiiiiiiiiii.... :shock:

 

Der har du kjøpt et stk omsmelta Lada, som antageligvis kjem til å tynge dine skuldre på kvar einaste jakttur så lenge du steller fint med den.. Det er eit bruksjern, langt i frå det fineste våpenet, men det duger i massevis, og er eit godt kjøp i forhold til pengene. Grattis med ny hagle. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Haha :mrgreen: Jeg kan ikke vente til å prøve hagla :D

Jeg er ikke akkurat den som bryr seg av flotte graveringer og utsmykka treverk, så i mine øyne er denne hagla like fin som en hvilken som helst beretta :)

 

Duejakt 15. juli (tror jeg) De bør grue seg!! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på hva du skal bruke den til :wink:

mange kjøper en slik billig hagle første gangen men bytter den fort ut vist de ønsker å bli en god skytter, hagla er den billigste du kan få tak i så du får det du betaler for.

Hagla passer nok ikke til å skyte godt med da den sikkert har en for lav stokk med for mye fall, du behøver da og bygge om kolben enten med justerbar kolbekam eller en annen enklere løsning.

 

Husk det er kolben som treffer!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på hva du skal bruke den til :wink:

mange kjøper en slik billig hagle første gangen men bytter den fort ut vist de ønsker å bli en god skytter, hagla er den billigste du kan få tak i så du får det du betaler for.

Hagla passer nok ikke til å skyte godt med da den sikkert har en for lav stokk med for mye fall, du behøver da og bygge om kolben enten med justerbar kolbekam eller en annen enklere løsning.

 

Husk det er kolben som treffer!

 

Hagla har perfekte mål for min kropp, målt en som vet hva han drivet med.

Jeg har prøvd den samme modellen på banen og skjøt 22/25 kan ikke klage på det :mrgreen:

Ikke med baikal, her får du MYE MER

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spør du da når du vet at denne er så bra, du har nok da et ganske stort hode vist denne passer til deg :wink:

Et annet problem er ofte at kammeret trenger litt honing og ekstraktor\ejektor behøver en justering da patronene kan sette seg fast etter avfyring.

 

Jeg mener at å skyte 25 skudd med den gir for lite grunnlag til å fortelle at den er bra :P

JA, jeg har stort hode :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt Perazzi`er og Gamba`er - til konkurransebruk, men til jakt har jeg ikke sett samme nødvendighet av stokktilpasning.

 

Den ene jakthaglen jeg har - er en 35 års gammel sideligger (kjøpt når jeg var syltynn og barnerompe) - og treffer faktisk med den også.

Selv om kroppen har forandret seg noe iløpet av årene :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du har fått deg et arbeidsjern av en hagle. Kjempekjøp :D Du har ikke bare kjøpt hagle men også slagvåpen, teltplugg, padleåre og opptenningsved! :D
(Sper på med egen erfaring) Spett, golfkølle, brekkjern, hammer, verktøy for lydløs avliving av smått hjortevilt => mekkeprosjekt, limsamler og latterspreder... :wink:

Hvis den passer din kropps- og hodeform skal du i alle fall ikke angre, for det skal mangfoldige tusen skudd til før du sliter den ut.

Den veier riktignok en kilo mer enn lettvekterne, men klarer du den "børa" får du skytekomfort og en mer stabil sving med på lasset.

Overhengende fare for at denne vil ta opp plass i våpengarderoben i noen årtier framover :roll:

Link to comment
Share on other sites

Etter konfirmasjonsdagen - fikk jeg min bestefar til å kjøpe en Star o/u til meg.

Den var mørk i treverket m/tegninger.

Og et pistolgrep som ikke bare var kuttet i en rett vinkel :(

 

Betalte kr 1200,- for den - og solgte den etter mange "flotte" års bruk til en kompis av meg i -75.

 

Han har den ennå - og vil IKKE selge den tilbake til meg :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...