Jump to content

Fusion ut av produksjon?


Eivind338.

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg var innom xxl igår og skulle ha noen fusion skudd. Da fikk jeg beskjed om at de fikk ikke tatt inn fler så de hadde sluttet å selge disse, (de hadde noen få pakker igjen, men ikke det kaliberet jeg skulle ha) han viste ikke om de hadde gått ut av produksjon. Han viste bare at de fikk ikke inn fler.

 

Er det noen her som vet om de har sluttet å lage de eller er det for liten produksjon el.?

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tro at de er gått ut av produksjon. Problemet er vel heller at de må inn gjennom en av kreftsvulstene (prisdoblere) i norsk våpnebransje nemlig Schou og at XXl ikke vil ha så mye med de å gjøre. (Dette er bare noe jeg tror så ikke sikkert det er sånn) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes jeg ser et mønster hos XXL som jeg slett ikke liker!

De kjører jo med "prisgarantien" sin, når de føler seg presset på pris slutter de ganske enkelt å føre et produkt :evil:

De forklaringene som kommer fra betjeningen i butikken når man spør hvorfor, synes ikke jeg er særlig troverdige :x

Nå starter Magasinet i Lier med egen "ammo avdeling" og de "fronter" Federal Fusion.

Hvordan de får tak i ammoen kan man jo lure på :?:

Mulig at de ganske enkelt bare "juger så det lyser" på XXL for å slippe å konkurere:!:

Bedriten bedriftskultur å lyve for kundene :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hei.

 

Jeg var innom xxl igår og skulle ha noen fusion skudd. Da fikk jeg beskjed om at de fikk ikke tatt inn fler så de hadde sluttet å selge disse, (de hadde noen få pakker igjen, men ikke det kaliberet jeg skulle ha) han viste ikke om de hadde gått ut av produksjon. Han viste bare at de fikk ikke inn fler.

 

Er det noen her som vet om de har sluttet å lage de eller er det for liten produksjon el.?

 

Hvilken XXL var det du var på?

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en hyggelig samtale med en som jobbet i våpenavdelingen på XXL her i sommer (han virket litt oppgitt han og) men da kunne han fortelle at varer fra Landrø nok ikke kom til å bli å finne så mye av i hyllene deres, og det fordi de ikke var enige om inn priser. XXL fikk samme innpris som andre store butikker, men de forvente/forlangte å få bedre betingelser enn sine konkurenter, og når de "bare" fikk samme pris som de andre ble det ikke noe av at de tok varer derfra.

 

dette var da kortversjonen av det han fortalte meg, om det faktisk er så ille skal jeg ikke si helt sikkert, men dersom det er slikt de holde på så er det vel snart ikke mye varer igjen...

Link to comment
Share on other sites

Tipper XXl legger ned hele jakt og våpenavdelingen etterhvert. Er innom XXl på Alna iblant, og for meg ser det ut som det er svært dårlig omsetning på varene i jaktavdelingen. Har sett de samme varene i hyllene i over et år.Mange hyller er tomme også. Med den nye våpenforskriften og økende netthandel, så tror jeg mange jaktbutikker vil legge ned.

Link to comment
Share on other sites

Tipper XXl legger ned hele jakt og våpenavdelingen etterhvert. Er innom XXl på Alna iblant, og for meg ser det ut som det er svært dårlig omsetning på varene i jaktavdelingen. Har sett de samme varene i hyllene i over et år.Mange hyller er tomme også. Med den nye våpenforskriften og økende netthandel, så tror jeg mange jaktbutikker vil legge ned.

 

Tror nok XXL Alna kommer til å ha våpenavdeling i overskuelig framtid.

De har nettopp brukt et lass med kilokroner på å bygge opp børsemakerverksted på bakrommet (innkjøp gjort etter anbefalinger av a-tec-anders er jeg fortalt), og ansatt børsemaker.

 

Det med at de samme børsene henger på veggen måned etter måned, er vel fordi de har utstillingsmodeller, og godt lager.

At de ikke har klart å skaffe meg ladeboken 6 enda, er en heeelt annen sak....:-)

 

og nei, jeg har ikkeno med butikken å gjøre, annet enn at jeg får kjempeservice der.

Link to comment
Share on other sites

Syntes alle butikker burde stille på lik linje ved innkjøpspriser da blir det likt for alle. Hvis ikke kan jo ikke små butikker konkurere med store og det blir veldig domt. Syntes jo en får et bedre forhold til di små butikkene men når di må slite med dyrere innkjøp enn store forsvinner di desverre i tur og orden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...