Jump to content

Open IPSC & Open PPC


Recommended Posts

Det er kanskje ikke helt rett av meg å legge dette under praktisk skyting, men jeg siden det er praktiske skyttere jeg henvender meg til så tar jeg sjansen.

 

I PPC har vi våpenklassen Open, den er identisk med IPSC sin Open klasse hva våpnene angår. For å være ærlig så kom den til for å lokke til seg IPSC skyttere. Open er ikke en offisiell klasse innen WA1500, det internasjonale PPC forbundet, men den skytes i en rekke land.

Normalt sett skytes denne klassen som en "Distinguished pistol match", det vil si en 60 skudds match. Men det har blitt yttret ønsker fra praktiskskyttere, som også skyter PPC, om å få skyte Open som en PPC1500 match. Altså 150 skudd.

Siden dene klassen ikke er offisiell så er det mulig, og vi kunne faktisk gjøre det allerede på NM i slutten av August. Helgen etter at dere har fått trent skikkelig under Angry Moose.

 

Derfor spør jeg hva folk ønsker, 60 eller 150 skudd?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem, så lenge klassen ikke er offisiell internasjonalt blir man selvfølgelig ikke klasseført i den heller.

Det hele går egentlig ut på at noen ønsket å skyte mer. Ikke noe mer mistekelig enn det.

Det er ikke meg imot. Kanskje klassen blir mer "ekte vare" enn som det er pr. idag, hvor klassen ofte blir "missbrukt" som innskyting til 1500 klassene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...