Jump to content

Debatt på vg


6-speed

Recommended Posts

Debatten var visst startet av en som kaller seg "mangfold". Etter uttalelser som denne, tro jeg nok betegnelsen "ENFOLD" passer bedre:

Tydelig at de fleste her er lite intellektuelle.

Blant oss som har universitetsutdannelse innen humaniora hersker det enighet om dette temaet. Vil tro den intellektuelle elite vet mer om dette enn menigmann her inne på forumet.

Vedkommende var for eksempel totalt uvitende om nødvergeparagrafen i Straffeloven. Da er det godt gjort å skryte av sin påståtte utdannelse og intellektuelle nivå!

Link to comment
Share on other sites

Debatten var visst startet av en som kaller seg "mangfold". Etter uttalelser som denne, tro jeg nok betegnelsen "ENFOLD" passer bedre:
Tydelig at de fleste her er lite intellektuelle.

Blant oss som har universitetsutdannelse innen humaniora hersker det enighet om dette temaet. Vil tro den intellektuelle elite vet mer om dette enn menigmann her inne på forumet.

Vedkommende var for eksempel totalt uvitende om nødvergeparagrafen i Straffeloven. Da er det godt gjort å skryte av sin påståtte utdannelse og intellektuelle nivå!

 

Det underskrives i allefall på et dokument, som sier noe om SOSIAL intelligens, når man hele tiden må påpeke hvor fortetreffelig man SELV er!!

Slike personer er, for meg, likemye verdt som fluer for meg! 8)8)8)

 

JEG er klok jeg!!!! :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir ikke skremt av dette, jeg tror ikke det skader oss :D

Det eneste hun oppnår å sette i uheldig lys er seg selv stakkar :!:

Nei vent litt, universitetet, hun hevder å ha en utannelse derfra. Om en med hennes holdninger slipper gjennom norges viktigste utdanningsinstitusjon med papirene i orden er jeg nok ikke så helt lite skremt alikevell :!::!::lol:

Link to comment
Share on other sites

[...]Skremmende hva noen kan få seg til å si...

 

Husk på at du blandt 4,7 millioner normenn finner noen tror at regjeringen styres av reptiler, noen at månelandingene var fake, noen at frølagreret på Svalbard er inngangen til en hemmelig bunker hvor eliten skal gjemme seg på dommedag og noen at kondensstripene fra fly er sprøytemidler for å kontrollere befolkningen og noen som stemmer frp og altså også noen sånne som 'mangfold'... Ikke så veldig skrammende egentlig, men litt imponerende at "de" faktisk klarer å utnytte en så komplisert kommunikasjonsform som skriftspråk :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så dum du kan bli av universitetsutdannellse. Helt utrolig.

 

Jeg tror nok ikke at man blir dummere av universitetsutdannelse, snarere tvert om, men hvis utgangspunktet ikke var særlig godt blir det neppe noe resultat å skryte av likevel...

 

Forøvrig synes jeg at man ikke burde få eie tannbørste med mindre mann er sertifisert tannpleier.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat lest gjennom hele debatten her, og for det første: Her var det meget mange rare og "interessante" meninger!

satt vel mest slik: :shock: da jeg leste dette.

Mye skumle greier og egentlig, men det påvirker vel ikke oss som nevnt over.

Det skumle med dette er vel at menneskene som debatterer på VG er vel vanlige mennesker vi møter på gata,(en antakelse)og det virker som en del er rett og slett desillusjonerte da det kommer til privateide våpen i Norge.

Huff, jaja.

Link to comment
Share on other sites

Har nå lest litt igjennom denne debatten på VG og lurer på om egentlig det bare er "KØDD" det "mangfold" skriver. Har sett en del som er yrkes kvarulanter og har stor morro med å "fyre opp under" og vi går på gang på gang :oops:

Link to comment
Share on other sites

Debatten var visst startet av en som kaller seg "mangfold". Etter uttalelser som denne, tro jeg nok betegnelsen "ENFOLD" passer bedre:
Tydelig at de fleste her er lite intellektuelle.

Blant oss som har universitetsutdannelse innen humaniora hersker det enighet om dette temaet. Vil tro den intellektuelle elite vet mer om dette enn menigmann her inne på forumet.

 

Har vært inne og lest i debatten før den ble nevnt her på Kammeret, og synes egentlig kommentaren ovenfor var litt oppklarende. Jeg oppfatter en "mennesketype" som defineres av høy læringskapasitet og dermed gjerne høy utdanning, kobla med lav reell intelligens/forståelse, praktisk oppfatningsevne og evne til å koble sammen fakta og ulike fagfelt for å få en dypere forståelse av problemstillinger. Med den rette utdanninga vil vedkommende ha stor kunnskap, men manglende evne til å bruke kunnskapen. Kall det gjerne høy lagringskapasitet og liten prosessor, på dataspråket. Som regel gir dette en personlighet som er kjennetegnet av en arrogant holdning.

 

Jeg skal ikke trekke norsk rovviltforvaltning inn i dette, denne gangen... :twisted:

 

Personangrep? Nei, selvforsvar. En forklaring på hvorfor vi som gruppe blir utsatt for et personangrep.

Link to comment
Share on other sites

Har nå lest litt igjennom denne debatten på VG og lurer på om egentlig det bare er "KØDD" det "mangfold" skriver. Har sett en del som er yrkes kvarulanter og har stor morro med å "fyre opp under" og vi går på gang på gang :oops:

 

Jeg er sikker på at dette bare er kødd. Kommentaren om motorsagen røpet alt. Ingen som kan skrive er SÅ dumme. Dessuten skriver vedkommende 'vi som studerer humaniora' - det oppfatter jeg som en snedig kritikk av denne gruppen.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte av disse debattanter skremmer meg mere enn personer med tunge psykiske problemer.

I beste fall kan man muligens snakke de til fornuft om ikke annet enn for ett stakket øyeblikk slik at man kan / får de videreformidlet til kyndig hjelp.

 

Noen av disse debattanter er ikke motagelig for fornuft, faktisk ikke motagelig for noe som helst, heller ikke kyndig hjelp, ellers så ville de ha oppsøkt dette for lenge siden.

De har kun ett synspunkt og ståsted og det er sitt eget, hva de selv synes er fornuftig og nødvendig for dem selv skal også være det for samtlige andre i kongeriket Norge, dermed basta.

 

Samtidig som hun bruker nicket Mangfold, så vil hun summere opp det Norske samfunn til å være ett moderne samfunn uten de helt store behov, i hvertfall ikke andre behov enn at hun selv er kaptabel til å sette rammen for alle oss andre.

 

Det er mangfold det gitt.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest hele debatten har jeg kommet til følgende konklusjon: Mangfold ønsker ikke annet enn å lage "storm i et vannglass". Enten det eller så snaker vi om en meget forstyrret person med liten evne til å forstå eller respektere mekanismene i det samfunnet hun er en del av. Jeg heller mest mot det første pga valgte "nick".

 

Etter å ha lest om andre med slike synspunkter står det for meg som klart at våpen i seg selv ikke er problemet. Menn derimot er noe farlige greier som bør kontrolleres. Skal vi få bukt med vold i samfunnet bør vi innføre restriksjoner på muligheten til å inneha og oppbevare mannfolk i private hjem. Disse bør låses inn når de ikke er i bruk og vital del bør oppbevares under sæskilt lås. For å oppbevare en mann i private hjem bør man grunngi et behov og et aktverdig formål.

 

Egentlig heller jeg litt mot at alle menn bør oppbevares i sentrale depot og at man kun kan hente dem ut når det er sesong for aktverdig bruk av dem. Videre bør det vurderes hva slags type menn som faktisk kan brukes innenfor de rammer som definerer aktverdige formål. Menn av millitær karakter, eller som på andre måter fremstår som særlig farlig, bør samles inn og destrueres. Mitt forslag er derfor at alle menn som kan løfte mer enn 40 kg i benkpress, menn som tør å si i mot sine kvinner og menn som ikke vil gå med tøfler bør forbys!

 

Faktisk vil jeg gå så langt som å påstå at ingen i det moderne norske samfunn, med unntak av politiet, har bruk for mannfolk. Nei, forby denne helsikes dritten som kun skaper vold og uhygge!

Link to comment
Share on other sites

Skal vi få bukt med vold i samfunnet bør vi innføre restriksjoner på muligheten til å inneha og oppbevare mannfolk i private hjem. Disse bør låses inn når de ikke er i bruk og vital del bør oppbevares under sæskilt lås. For å oppbevare en mann i private hjem bør man grunngi et behov og et aktverdig formål.

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...