Jump to content

Hvilken blaser r93..


jämthunden1487686693

Recommended Posts

Liker :arrow: R93 Black Edition med en flott trestokk. evt en Attaché

Foretrekker :arrow: Skulle jeg kjøp ny nå uten å beholde den jeg har, så hadde jeg valgt en Prof. Tracking, ikke for den er så himla pen, men meget praktisk.

Har :arrow: Offroad Tracking, men skulle gjerne hatt gummigrepet til prof utgaven.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en lux, en off-road og en prof. Førstnevnte er penest å se på, og behageligst å skyte med (har kick-stop). Proffesional'en er førstevalget når det skal gå litt "hardt" for seg med tanke på våpenbehandling. Gummigrepene er en stor forbedring i forhold til off-roaden.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bestemt meg for Prof., helt til jeg fikk kjenne på den i butikken. Da ombestemte jeg meg. Årsaken til det er at jeg syns pistolgrepet ble for spinkelt for mine hender, og heller ikke resten av stokken ga noen "god-følelse". Derfor kjøpte jeg en standard i stedet, og har ikke angret.

 

Det kan kanskje hende at jeg hadde klart å venne meg til prof-stokken, men jeg tok ikke sjansen. Lux/Attache etc var aldri aktuelt, fordi de er så dyre og fordi det er så trist å bruke istykker så pene ting.. Har hatt "pen" børse før, og det passer ikke meg. Det er ille nok å vedlikeholde finishen på standarden, og hadde jeg fått tilsvarende stokkmål i en plaststokk hadde det vært et klart førstevalg.

 

Her om dagen var det også en som påpekte at jeg hadde fått en R93 med halvtung pipe, ikke standardpipe som jeg trodde. Jeg ble litt forundret, men det gjør ingenting. Tvert imot. R93 er pipelett nok som den er, og selv om ikke varmeflimmer på banen akkurat er noe stort problem, så er det irriterende nok.

 

Mitt valg er derfor standardutgave (til noen lager en plaststokk med tilsvarende mål) og halvtung pipe.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Synes at Blaser R 93 er et fantastisk konsept, men at det til tider kan bli mye jåleri på disse Tyske børsene.

 

Selv har jeg solgt min Attache og sitter nå inne med følgende:

 

R 93 OffRoad med kickstop og skateboardtape.

R 93 Proffesional

Løp i kal 6,5x55

Løp i kal 300 WinMag

Løp i kal 9,3x62

 

Praktisk med syntstokker, 100 % dekket i kalibervalg og med kvaliteten i løpene er dette bedre enn rustfritt stål.

 

Den som har lagt R 93 for hat, skjønner bare ikke hva de går glipp av :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt mer fornøyd med min R93 Carbon enn den Norske rørlegger børsa mi al`a våpen journalen 1993 ,med M70 sikring ,Timney trigger ,Douglas pipe , HS -prescision stokk og alt tøvet.

R93 vinner på alle punkt. Litt trist ,men jeg skjønner hvorfor børsemakere ikke liker Blaser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt mer fornøyd med min R93 Carbon enn den Norske rørlegger børse mi al`a våpen journalen 1993 ,med M70 sikring ,Timney trigger ,Douglas pipe , HS -prescision stokk og alt tøvet.

 

Har du Carbon stokk og løp?

 

En på jaktlaget kjøpte en Blaser med Carbon løp og stokk fra Christensen Arms i 300 WSM, fantastisk lett børse, men kosta flesk.

Link to comment
Share on other sites

Blaser R93 Carbon. Kun Carbon stokk. Pipa er i stål. Fluta. Blasers Carbon stokk er todelt som den tradisjonelle tre stokken til blaser. Christensen arms varianten er er en Carbon versjon av offroad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...