Jump to content

Blaser R93 løp i 8x57IS


Krieghoff Optima

Recommended Posts

Sjekket du ikke dette før du bestilte ? Hvilke kriterier hadde du for å velge akkurat dette kaliberet ? Det er flere her inne som vil ha råd og tips om diverse produkter, kaliber etc. Det jeg ofte ikke skjønner, er hvorfor dere bestiller først, og vil ha anbefalinger etterpå ?

 

Jeg virker kanskje grinete nå, men det er ikke det som er meningen. Jeg mener bare at det naturlige ville være å høre om andres erfaringer, råd og tips før man bestiller noe man er usikker på. Du er ikke den eneste. Det har vært/er flere slike tråder gående nå.

 

Ang. 8x57IS har jeg stort sett bare hørt positiv omtale. Jørund Lien er stor fan av dette kaliberet, mener jeg å ha lest i div. jaktblader.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Grattis med valget. 8x57IS er en gammel og god traver, ingen snauflatepatron men klarer alt av vilt i Norge.

Har hatt min Blaser i kaliberet 1 sesong og den har innfridd. Valgte kaliberet fordi jeg hadde en Mauser fra før.

Synest ikke rekylen er plagsom i Offroaden. Fabrikkammo får du fra de fleste Europeiske produsenter, minuset er

endel høyere pris enn på 30-06 ,308. Selv har jeg brukt Norma Oryx.

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Drar opp igjen denne tråden.....

 

I dag kom 8x57IS løpet til min Blaser i hus, så blir spennende å få prøvd det..... :D

 

Har tenkt litt på å lade med tunge kuler i kaliberet, henholdsvis 220 og 250grs Woodleigh RNSN....

Noen som har erfaringer, og evt ladedata på disse kulene...?

 

Har ihvertfall stor tro på kaliberet, og det's allround egenskaper på hold opp til 150meter....

Link to comment
Share on other sites

bruker 8x57 for første gang i år, det har blitt et par elg og noen rådyr. er kjempe fornøyd med det kaliberet(har hatt det meste) bra med punch og snill rekyl og prisen er den samme som 3006, sånn ca..du vil nok bli fornøyd, med mindre du ikke skytter på 300-400 hundre meter :D

så velkommen i klubben :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...