Jump to content

Tofot


Trinity

Recommended Posts

Har planer om å skaffe meg en tofot til salongen.

 

Har prøvd en harris 9-13" uten vugge som en kolega hadde og tror den lengden passet meg bra.

 

Noen synspunkter på lengden?

 

Så over til det store spørsmålet:

 

Hvor er det best å skaffe seg en tofot MED vugge? Tenker da på om noen har noen linker til noen de vil anbefale?

Tar gjerne imot tips anngående butikker i bergensområdet som kan ha slikt på lager da jeg vil ha den til sommerferien.

Selvfølgelig er EBay også et alternativ, men jeg klarer ikke skille alle de ulike typene med tanke på kvalitet osv. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har en Harris 9-13 med vugge, men syns den er litt tung. Vurderer å kjøpe en Caldvell, samme lengde til den andre rifla. Men - er det noen som har disse to og kan svare meg på om denne (Caldvell) er sånn at man må skru på føttene for å løsne den slik at bena blir lange? Ser for meg at dette tar en del lengre tid enn med Harrisen som har klikk så sklir den ut.

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenke meg en versa-pod, men ble usikker på størrelsen jeg skal ha. Tok frem tommestokken, og da virket 9-12 veldig høyt, egner denne seg til liggende skyting på skytebanen f.eks eller er 7-9 best for liggende skyting?

 

Siden det er mulig å ta av og på disse så kansje en 7-9 og en 20-32 hadde vært noe, sist nevnte til sittende eller knestående stilling.

http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse ... 0514%20***

 

Fant denne på youtube, genialt system.

http://www.youtube.com/watch?v=zYK7vSXdDPk

Link to comment
Share on other sites

I siste Vapentidningen står test av tilnærmet alle toføtter på markedet med vekt, minst/lengste lengde, hvor mye du kan vinkle våpnet rundt løpsaksen, panorama , bevegelsesmulighet under rekyl osv. Mulig det kan være en hjelp. Versapod systemer er bra om du har plass til festebolten i skjeftet. Ellers har det en tendens til å bli klumpete med adapteren..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...