Jump to content

Ase-Utra demper. Hjelp!


Recommended Posts

Som gutter flest havner jeg stadig opp i stry.

Jeg måtte bare demontere mein AU kal.22 demper :roll:

Nå får jeg ikke alle 18 skivene tilbake. Har lagt alle 18 samme vei, men det stikker likevel opp med 5-7mm.

 

De er nå i hylse-trommelen, i håp om det er bare litt guffus på dem men, har vondt for å tro at litt kruttslam skal bygge opp såpass mye.

 

Tar i mot tips med STOR takk!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg takker og bukker knall bra info! Som du sier så er tråden blitt "borte"

Når det gjelder min Ase-utra demper så har 2 børsje makere ikke klart å få den sammen...

Det er helt klart en garanti sak, så lenge det lar seg åpne og det med følger en remonterings pinne.

Får jeg ikke en ny på garantien, så kjøper jeg en ny og aldri pusser den! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

da jeg demonterte og remonterte en slik, var trikset å påse at at alle baflene fikk satt seg skikkelig på plass, en og en.

altså, du slipper inn en baffel, og påser at den setter seg skikkelig, ved å riste/trykke den på plass. dette må gjøres hver gang du dumper inne en baffel, du kan ikke dumpe inn alle og så klemme dem på plass. i tillegg må du være sikker på at innertuben har entret sporet sitt skikkelig.

 

forøvrig synes jeg ikke det er en reklamasjonssak at du ikke klarer å sette sammen noe du har demontert!

Link to comment
Share on other sites

Tipper nok vi alle er på ca samme planet. Hvis du har kjøpt en demper som fungerte bra. Med alle delene oppi og alt passet så ser jeg så langt ikke noen garantigrunner. At du så har funnet ut at denne må jeg dele er jo forsåvidt greit. Pcen her på bordet forran meg virker bra, den kan deles..... Hmmmm garanti muligens hvis jeg ikke får den sammen igjen??

Link to comment
Share on other sites

Hvis demperen ble levert montert og du demonterer den uten å få den sammen igjen er det ikke en garantisak. Men hvis produsenten oppgir at den kan demonteres for rengjøring og de ikke legger ved noen manual for dette kan man vel forvente at de hjelper deg med problemet. Spørsmålet er om produsent har oppgitt at den kan demonteres av bruker.

Link to comment
Share on other sites

Når produsenten oppgir: Recommended cleaning interval 500 rounds , så betyr det vel at man nødvendigvis må demontere den for å rengjøre den.

Det er jo begrenset hvor godt man får rengjort demperen når den ikke blir demontert.

.22 har jo en tendens til å grise til dempere...

Men fikk du med en sånn montasjepinne ?

 

http://aseutra.fi/english/index.html

Link to comment
Share on other sites

Yhaug fatta poenget mitt- produsenten har ikke gitt deg et dårlig produkt, og produktet er ikke ødelagt, så jeg ser ikke hvordan dette er en garantisak. Selvfølgelig ville det være et pluss om produsenten eller importøren gadd å sette den sammen for deg igjen, men jeg er av den oppfatning at man bør lære seg å utføre service på lekene sine selv. Dessuten er jeg ganske skeptisk til mange av landets børsemakere, gjør en det selv betal man hvertfall ikke for andres inkompetanse og slurv.

 

Vel, nok om det, jeg har forklart hvordan jeg remonterte den jeg fikla fra hverandre tideligere i tråden, og det bør være mulig å få til om du bruker list og lempe, vold er som vanlig med mekanikk sjelden løsningen.

Jeg sleit litt med sammensetningen jeg og, men jeg gav ikke opp, og fikk det til med litt plunder, selvom det tok litt tid og lirking.

Den var lånt, så jeg hadde ikke noe valg, og dessuten vil jeg ikke ha det på meg å ikke klare å sette sammen noe jeg har tatt frahverandre med intensjon om å sette det sammen igjen.

Skal innrømme at jeg har en uoppgjort sak med en båtmotor fra da jeg var 13-14...

Link to comment
Share on other sites

Kom pinadø en Ase Utra rimfiredemper i posten idag :D

Og med den fulgte det et ark, maintenance sto det øverst...

Og under der fulgte forklaring på Diassembly of the suppressor, og Assembly of the suppressor

 

Kan scanne arket og maile det til deg hvis du ikke har det.

Link to comment
Share on other sites

Hei er ny på kammeret. :D

Jeg har også den samme Ase-Utra lydemperen. Har desverre ikke fått brukte den enda pga salongrifla har enda ikke kommet i hus, men den er like om hjørnet :D Har ikke engang prøvd å skru på demperen en gang. Lurte noe jævlig på hva det metallrøret som fulgte med inni demperen var for noe.......... :?

Demperen kom i en hvit pappeske uten noen form informasjon. Hadde det vært mulig om undertegnede kunne fått en kopi sendt via mail Luske?Kan ta det på pm, men nettet på denne hybelen er total føkka så det er ikke sikkert at det blir før over helga. Da er jeg tilbake på skolen sitt nettverk :mrgreen:

 

Fersking1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...