Jump to content

Angle Cosine Indicator


HS Precision

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er en fordel med Cosine tall på denne, eller grader? Hvis en får cosine så må en kjapp omregning i hodet til, og det er greit nok. Med grader er det kanskje mer innviklet, da en må bruke programmer på PC, eller lage rangecard med alle tenkelige mål?

 

Hva er det enkleste i felten?

Link to comment
Share on other sites

Skakke være enkelt... ?

 

http://www.snipertools.com/instruct.htm

 

How does it work? One of three ways, but simple..

 

a. The most accurate method is to input the cosine number into your ballistic software; i.e. Exbal Ballistic Targeting Software or Field Firing Solutions, that runs on either your home PC, Pocket PC or Palm Pilot. This is because the software takes into account the trigonomics of the fact that the bullet will still travel the full distance to target, and maintain a similar time of flight.

 

b. Method #2, is to multiply the cosine number to your MILRAD or MOA hold for your distance to target as indicated on your data card. For example, if your moa hold for 600 yards is 11 moa, and .87 is indicated by the ACI, you would then multiply .87 X 11moa, and obtain a corrected for gravity distance of 9.57 moa. This is fairly accurate, (Caliber Specific) although not as accurate as utilizing ballistic software. This is called the "Improved Rifleman Method."

 

c. Method #3, is to multiply the cosine number to your sloped distance. This will deliver the flat line distance to target, or what we call the bottom leg of the triangle.

 

If you experiment with your ballistic software, you will find that there can be as much as eight (8) MOA difference between method #1 and method #3. Method #1 is the most accurate & preferred method.

 

Now, adjust the sight elevation knob (come-ups) on your scope, for the "corrected range".

 

 

Hmm

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må han derre Streken alltid problematisere alt når jeg tror ting er så enkelt :evil::evil::wink:

Så det du prøver å si er at jeg ikke bør handle en slik? At det blir for innviklet for en som er oppvokst på landsbygda med ufaglærte lærere :roll:

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg har lest meg opp og heller til Cosine. Grunnen er at du får et tall i % av avstanden. Da er det eks. 500 meter til bukken, eeehhh.... blinken :wink: ) og måleren viser 87. Da er det 87% av avstanden som er det vertikale du må ta høyde for. Altså 500 X 0,87= Avstand det må stilles etter.

 

Nå passet dette visst bra til normaleTM jakthold, mens på lengre hold kommer jo lengre flytid inn slik at at da må det programmer til uansett.

 

Det jeg er ute etter er hva som er raskest og enklest i felt på jakt(Kråkejakt) bare for å få en indikasjon på om jeg bør TENKE på å stille litt eller det er bare å trekke av

Link to comment
Share on other sites

cosine tallet så tar du det i hodet?

 

Hvis ikke må du huske prosentsatsen som korresponderer med vinkelen?

 

Eller har jeg blingsa nu?

 

Neida ROE, du har ikke blingsa :D

 

Mål avstanden mellom deg og målet (Laser, mildots....) og multiplusser med cosin verdien på indikatoren.

f.eks 500m luftlinje, X 0,82 cosin = 410 meter. Still kikkertsiktet på 410, korriger for vind, sikt rett på og pressssss...pang.

 

Auda :oops: HS pre... var visst før meg der

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg ler meg skakk! :lol:

This item or some of it's components cannot be exported from the United States of America.

US Military APO Addresses exempt.

 

Nei, det hadde jo vært for j***ig dersom noen "terrorister" skulle få tak i en vinkel indikator som kan monteres på et våpen :lol:

 

Only in ameri-ka-ka...

Link to comment
Share on other sites

dersom noen "terrorister"

Eller tenkt om de skulle få tak i en piccatinnyskinne til en Anschutz .22LR rifle... den kunne de heller ikke selge.

 

Forresten så er det vel flere av de vanlige avstandsmålerene som har vinkelindikator?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...