Jump to content

"ekstraløp" til jaktrifle


tengerba

Recommended Posts

Har hørt at det finnes en mulighet for å sette inn et løp i jaktrifla kal.308 slik at det er mulig å trene med .22 kal. Dette vil jo gjøre treningen langt rimeligere, og mulighetene for flere treningsskudd øker. Er det flere som har hørt om dette og som vet hvor det evt er mulig å få tak i?

Link to comment
Share on other sites

Rana jakt og fiske selger innstikksløp i 22.lr til en meget rimelig penge, og jeg var litt i fyr og flamme da jeg oppdaget det. Jeg ringte og spurte og det viste seg at det ikke var noe å satse på. Det dreier seg om et bittelite løp som har form som en patron av det kaliberet du velger. Det blir en enkeltskuddrifle da du ikke har noe magasin tilknyttet innstikksløpet, og presisjonen blir mildt sagt rævva etter hva de fortalte meg på telefon. Selger sa at det i og for seg kanskje gikk å skyte ned ølbokser på 10 meter, men det ville han ikke garantere. :roll:

 

Det eneste virkelige bruksområdet han så for seg var å bruke det til avlivning av f.eks. rev eller grevling i felle. Presisjonen holder til et par meter med andre ord.

 

Ellers har du jo Sauer 200STR og Blaser r93 som du kan kjøpe ombyggingssett til. Vet ikke om det går an med Sauer 202.. Disse settene gjør riflene til en skikkelig salongrifle. Da skifter du løp, sluttstykke og magasin.. og kanskje mere. Er ikke sikker.

Link to comment
Share on other sites

Ellers har du jo Sauer 200STR og Blaser r93 som du kan kjøpe ombyggingssett til. Vet ikke om det går an med Sauer 202.. Disse settene gjør riflene til en skikkelig salongrifle. Da skifter du løp, sluttstykke og magasin.. og kanskje mere. Er ikke sikker.

 

det går veldig greit på sauer 202. Må bare borre et hull i sluttstykket for sikring. dette gjør de hos landerø veldig greit

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...