Jump to content

Lyddemper til grovpistol!


Ober

Recommended Posts

Hei..

 

Som skytter som lider av demperfetish så må jeg dempe alt 8) Og det nærmer seg tiden da jeg kan kjøpe mine egene pistoler. Har prøvd å gjøre litt research i denne forbindelse, men trenger litt hjelp.

Noen her inne som har demper til grovpistol?

 

Å dempe rifler er enkelt, relativt billig og lite ulemper bortsett fra vekt og lengde. Å dempe .22 pistoler er også billig, må bare sørge for å kjøpe en demper som tåler pistol og ikke ødelegger siktebilde.

 

Men å dempe grovpistol er vist ikke like enkelt og greit. :(

 

For det første trenger man en pipe som sikker ut og er gjenga, for det andre er pistoldempere ganske dyre.

Dette pga. dei krever mye mer maskinering på modulene og dei må ha impulsmekanisme så pistolen selvlader seg.

 

Men så til det som jeg lurer på og bekymrer meg. Så på en "armorer's course" video om USP og der sa mannen når han viste fra en tactical at dette var en "tipping barrel" pistol og "after a couple hundred rounds" ville pipa knekke, så måtte bare skyte med demper når man måtte. :cry: "tipping barrel" gjelder vell dei fleste normale tjenestepistoler?

 

Våpensmeden som snakka hadde tydeligvis ikke peiling på dempere kunne jeg høre på han og trur han bur i en stat der dei er ulovelig, men er dette tilfelle likevell? Vil pipa mi knekke etter bare noen få hunde skudd? :shock:

USP Tactical tåler jo ellers å bli dratt inn i helvete og ut igjen så ingen andre tåler vell serlig mer? Pistoler som jeg også kunne tenke meg Glock, Walther P99 og Kimber 1911.

 

Hater å måtte bruke så mye penger på noen jeg bare har til pynt.

 

Sett litt på en demperpakke til P99, er ikke det en Brügger & Thomet demper der på side 12?

 

Walther's katalog:

http://www.stenvaag.no/web/onimages/Defense-Katalog-2008-DE-EN.pdf

Link to comment
Share on other sites

A-tech har vel en demper til 9mm. Du får kjøpt glock løp som er lengre og gjenget til demper. Prisen for en slik pakke er vel rundt 5000 kroner. Hvorvidt det er verdt å bruke så mye penger på noe som kun ser kult ut på film, må være opp til deg :)

 

Hadde nok ikke bekymret meg for at løpet skal knekke. Kjøper du i Norge har du dessuten 5 år reklamasjonsrett på slik.

Link to comment
Share on other sites

hei folkens det er noko gale med glocken min

løpet er knekt OPPOVER?????????

KVA SKAL EG GJERA GRRR FAENS GLOCK :evil::evil::evil:

Ikke hør på de som begynner å prate om at dette er normalt for denne type våpen, kort piperekyl osv, ut fra bildet ser jeg at Glocken din er søppel. Bare å sende den til meg så skal jeg ta meg av saken.

Link to comment
Share on other sites

oysteinlarsen, dette var litt OT i tråden min, men ingenting er galt med pistolen trur jeg.

Bare å gi Glocken din til meg om du ikke liker den :)

 

Trur jeg rett og slett er nødt til å ha demper, ingen vei utenom.

 

Jo kan jo reklamere på pipa om den knekker! Om det ikke blir tatt som forbruk. :)

Så klart kjøper jeg sånne dyre ting fra Norge, dessuten å kjøpe SD-utstyr og lyddemper fra utlandet er vell å glømme uansett!

 

www.stenvaag.no tar inn demperpakka til P99 som jeg linka til, trur dei skulle ha ca 7500kr for det.

Holder mulighetene åpene for div. pistol og demper alternativer, Glock med A-tec osv.

Link to comment
Share on other sites

Bare å gi Glocken din til meg om du ikke liker den :)

Hey! jeg var først :wink:

Trur jeg rett og slett er nødt til å ha demper, ingen vei utenom.

 

Jo kan jo reklamere på pipa om den knekker! Om det ikke blir tatt som forbruk. :)

Så klart kjøper jeg sånne dyre ting fra Norge, dessuten å kjøpe SD-utstyr og lyddemper fra utlandet er vell å glømme uansett!

 

www.stenvaag.no tar inn demperpakka til P99 som jeg linka til, trur dei skulle ha ca 7500kr for det.

Holder mulighetene åpene for div. alternativer, A-tec osv.

7500,- for BT demper med orginalt gjenget løp er grei pris det.

Er som du sier ingen fornuft i å dempe pisol utover at det er stilig, og det holder for meg 8)

 

Solgte nettopp en G17, og planer oml å kjøpe en HK P7 om søknaden går igjennom.

Hvordan er det å bytte løp på denne? (håper for pengeboka si skyld at det ikke lar seg gjøre)

HK leverte jo noen P7 modeller med orginalt forlenget løp til demper, noen som vet om det finnes slike i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Tja, fornuft og fornuft...med subsonic-ammunisjon (som ein vel kan pressa sjølv) er det jo kjekt å kunne trena med grovpistol med minimalt lydnivå, til dømes på hytta, om ein har ein plass med kulefang bak. Sånt brukar ein jo gjerne å gjera med salongrifla, men kvifor ikkje med pistolen?

Link to comment
Share on other sites

Du støttes fult ut fra denne kanten!

 

Wadcutter, hvis du tror dette bare ser kult ut på film har du ikke vært nære nok når det ikke smeller. :D

 

Demping er både fornuftig og riktig av veldig mange årsaker. For eksempel skyting på hytta. Dette fører naturligvis til oftere håndtering av våpenet, mer trening og samlet sett mindre sjenanse for eventuelle naboer.

 

Jeg er for øvrig i en parallell situasjon. Jeg har en Walther P88 Compact som jeg sliter med å oppdrive lengre 9mm løp på slik at jeg kan få dempet den. Jeg har fått tak i et kadettsett med en overgang og demper. Det er mer gøy enn jeg har godt av. Nå er det mer støy av nedslaget og sleiden. :D Ikke viste jeg det var så gøy å ta hensyn til andre!

 

Less is more...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...