Jump to content

Våpen/jaktbutikk i Ålesund


riflejakt

Recommended Posts

Rogne ligger så og si ved St Olavs plass (eget bygg, helt borte på nedsiden av lyskrysset mot Kremer gården).

 

Hva de har av våpen etc, aner jeg ikke. Men da de hadde avdelingen sin i Møllersenteret, var det nokså tynt (raidet de for 223r amo før flyttingen :D ).

 

SD agenturer ligger i privatboligen til Svein, men det er i den nye boligen nede ved Brusdalsvannet, den gamle boliogen er solgt. Da gubben er Brannsjef eller noe slikt, så er han borte til alle tider. Ring ham for å avtale tid/høre om han er hjemme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det å oppdrive en våpenbutikk i Ålesund er jammen ikke enkelt. Nå er jeg ikke veldig kjent i området etter å bare ha bodd her i en måneds tid, men jeg er rett og slett oppgitt over at det ikke finnes en skikkelig våpenbutikk i området.

 

Har vært innom hver eneste "sportsbutikk" i sentrum, og det eneste jeg fikk med meg var at en sportsbutikk her i Ålesund er det samme som en glorifisert klesbutikk. Den eneste plassen som jeg så de hadde våpen, var på en Intersport i byen. De hadde en rifle og to hagler i et hjørne. På Moa, mener det var Intersport der også, hadde de en vegg med assorterte våpen, deriblandt en Sauer 202. Dessverre så var det ingen av betjeningen som hadde noen interesse for, eller kunnskap til å kunne hjelpe meg. Utvalget av optikk bestod i et helt skap med Nikko sikter til over 6000 kroner.

 

Dette på tross av at jeg aldri har sett så mye hjort og rådyr i mitt liv, så jaktes det tydeligvis ikke her i Ålesund. Dvs det er mulig det jaktes, men utstyret må du pent finne deg i å kjøpe på nettet.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Forsøkte å ringe Dalen, men fikk ikke svar.

 

Er dette et hobbyprosjekt i kjelleren eller er dette en genuin våpenbutikk med noe merkelig åpningstid. Hvor ligger butikken?

 

Jeg skal vurdere både Åndalsnes og Volda, men det er liksom ikke bare å stikke innom der på vei hjem fra jobb for å plukke med seg noen småsaker. En slik tur må planlegges, noe som i bunn og grunn er positivt for pengeboken i forhold til impulskjøp.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Våpenbutikken i Volda, http://www.jegerogfritid.no, har ganske mange våpen på lager. Spesielt jaktrifler frå Tikka, hagler frå Beretta og Benelli pistolar. Er Schou partner og skaffar det meste. Har også godt lager av kikkertsikte frå Swarowski og mykje ammo. Er du på jakt etter noko spesielt er det kanskje lurt å ringe før du køyrer langt.

Har handla ein del med Torgeir og prisane er absolutt konkurransedyktige.

Link to comment
Share on other sites

XXL, Jaktdepotet, Jakt og Friluft og de andre store ville helt klart fått travle dager om de skulle komme på å åpne en filial her ute. Stor og kjøpesterk kundekrets med null konkuranse.

 

 

La meg ønske de alle hjertelig velkommen :D

Link to comment
Share on other sites

Du har som sagt S.D Agentur, men der handler jeg minst mulig for å si det sånn. Dårlig service og de produktene han ikke fører er bare "billigskit" i følge han. Nesten alle mine jaktkompiser har samme erfaring.

 

Ville heller snakket med Espen på Rogne Intersport på Stormoa. Veldig hyggelig kar med bra kompetanse på jakt og våpen. Han skaffer det meste i løpet av et par dager. Ellers er Volda Jeger og Fritid meget bra og Sannes Våpen på Åndalsnes. Han er også en dyktig børsemaker som vet hva han snakker om.

Link to comment
Share on other sites

XXL, Jaktdepotet, Jakt og Friluft og de andre store ville helt klart fått travle dager om de skulle komme på å åpne en filial her ute. Stor og kjøpesterk kundekrets med null konkuranse.

 

 

La meg ønske de alle hjertelig velkommen :D

 

Er bare å komme med gode prospekter det så er det alltid interesse for ny satsing :wink:

 

Oppegående folk som er tilgjengelig, passende lokale og en analyse av kundegrunnlaget og vips så kan du være medeier i din egen avdeling. Så sett igang å jobb!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...