Jump to content

Kimber pistoler


kula09

Recommended Posts

  • 2 months later...

Modeller er det dere har/vil ha?

Vurderer selv å ta inn en bestilling fra practac, tok en tlf. til Jørn i dag for å høre.

 

Tenker på "Custom Target II" og et Kimber .22lr konverteringssett. "Tactical Entry II" og "Eclipse Target II" virker også tøffe, men en del dyrere trur jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler ikke å kjøpe via JD, de står registert som importør. Men har selv forsøkt å kjøpe Kimber av de en stund nå uten hell. Ikke svar på mail og når de først svarer kommer det en PM via Kammeret :!:

 

Men klart det er alltid greit å selge noe man har inne på lager, er litt verre når man må bestille ;-)

 

For min del har jeg vært i kontakt med Practac og venter på svar fra de, de virker noe mer seriøse spør du meg.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Den skal gå i spesialpistol klassen :-) hva den vil koste, ja si det. Importøren kan ikke gi noe svar, men den koster 1021$ i USA. Så det vil vel si at den kommer til Norge på ca 10 000.- med alle avgifter???. Tror prisen fra Danmark er på ca 7800 eks mva og frakt.

 

http://www.kimberamerica.com/pistols/ultracarry/stainless_ultra_carry_II/156/

 

Nydelig liten pang ikke sant :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Bul M5 UltraX i 9 mm. Forskjellen fra G17/USP til BUL er som fra Pardini GT45-9 til G17/USP.

 

Pga det korte løpet er smellen (og munningsflammen) betydelig øket fra G17. Så mye øket at erfarne medskyttere snur seg og spør hva f.. jeg skyter med.

Link to comment
Share on other sites

Modeller er det dere har/vil ha?

Ultra Carry II i 9mm :-) 2 stk :-)

 

K.

 

En i reserve da? :P

 

Spesialpistol 9mm ønskes kjøpt...Kimber Ultra Carry II...

 

Ha, skal du ha 3stk?

 

Hvis jeg skal ha, vil jeg nok ha full size "government" til militærfelt.

Er det noen som har erfaring med .22 konverteringssettet?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med .22 konverteringssettet?

 

Jeg har et originalt Colt sett - typen med det såkalte flytende kammeret. Dette gir en ganske kraftig rekyl, mye sterkere enn en .22, så man kan vel si det simulerer en 9mm som er svakt ladet (mil. felt). Så: billig trening.

 

Presisjonen er ikke den helt store, så jeg ville valgt en annen løsning for å konkurrere i finfelt for eksempel.

 

Forøvrig så har Våpenhuset i Stavanger liggende et originalt .22 sett med to magasiner (Jeg er ikke sikker på om det er av typen med flytende kammer). Det er ganske pent og koster - etter min mening når noe er originalt Colt og obsolete - noe latterlig lite.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har også "grise-lyst" på en Kimber. I enten 9mm, 10mm, eller 40sw.

Men jeg er lite oppdatert på faget. Skulle gjerne hatt muligheten til å prøve litt forskjellige pistoler for å finne en som passer meg.

Skulle gjerne ha prøvd litt "Praktisk" hvis jeg fant noe som matcher meg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter på søknaden min, har kjøpt en Kimber Tactical Custom II hos Practac, da dette var den de hadde inne. Skulle egentlig ha Gold Match II, vel, vel... 18 måneders leveringstid kan jeg bare ikke leve med, så får handle Tactical Custom II i mellomtiden og heller bestille Gold Match II.

 

Jeg har også "grise-lyst" på en Kimber. I enten 9mm, 10mm, eller 40sw.

Jeg har ikke sett Kimbere i 10 eller 40, bare sett 9mm og .45ACP, sikker på at 10mm oh 40sw blir produsert?

Hvilke modeller i så fall?

 

Om .45 også er interessant kan Tactical Custom II testes i løpet av neste uke eller noe slikt et sted i Oslo og omegn tenker jeg. :D

Link to comment
Share on other sites

var en test av en kimber 10mm i etellerannet amerikansk blad for en stund siden, så de finnes, om enn ikke i landet.

 

Pro Carry HD II™ 38 Super

Eclipse Custom II™ 10 mm

 

 

Jaggu fant jeg to, som ikke var 9, .45 eller 22lr.

Gikk igjennom alle på www.kimberamerica.com, og kjenner at det var en dårlig idé.

Vil ha alle nu, bortsett fra de i SIS-serien, he he.

 

Blir nok en Kimber til spesialfelt etterhvert også, og ikke en Glock i .45 som var planen.

Link to comment
Share on other sites

Merk at disse 22lr'ene er beregnet på høyhastighetsammunisjon. Det blir alså ikke så mye billigere å skyte med enn 9mm etter de prisene jeg har sett.

 

Tittet på en slik en selv, men har mere tro på å kjøpe en Kimber 1911 med 9mm rett og slett fordi det koster det samme å trene med. Det virker som pent håndtverk disse Kimber pistolene :)

 

/op

Link to comment
Share on other sites

1911 i 9x19 er som sagt kanskje kjedelig, det skal jegvære enig i, men her i pottitnorge har det noen misjoner:

-tilnærmet gratis hylser for oss som lader.

-relativt billige prosjektiler.

-billig ammo for de som ikke lader.

-lav rekyl for oss som er opptatt av feltskyting/konkurranseskyting.

-relativt flat kulebane selv med slappe feltladninger.

 

til andre skyteformer enn norsk feltskyting finnes det kalibre som egner seg bedre, men det ER vanskeligere å fylle feltløypa med en 45acp enn en 9x19. derfor har jeg en nier som hovedvåpen i militærfelt, og en 45commander som reservevåpen....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett Kimbere i 10 eller 40, bare sett 9mm og .45ACP, sikker på at 10mm oh 40sw blir produsert?

Hvilke modeller i så fall?

 

Om .45 også er interessant kan Tactical Custom II testes i løpet av neste uke eller noe slikt et sted i Oslo og omegn tenker jeg. :D

 

Hakke sjekka jeg.

Jeg er for det meste i skogen om dagen, men takker til tilbudet. Kanskje en annen gang? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Okei, de blir så dyre ja...

Lurte bare på noe litt artigere å skyte med innendørs.

For disse må da være bra laget, med god funksjonalitet og pressisjon!?

Hadde et Ciener .22lr sett til Glocken, og det hadde ingen av delene :(:lol:

 

var en test i våpentidningen nr 1 2007, kom bare så passe ut ,litt tungt avtrekk ca 2400g litt lett på egen vekt,også gikk ikke svart og rustfri like godt i den testen trur den rustfri gikk best.hvis det er noen som har slik så skriv et innlegg :D:twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ordren er bekreftet pr mail.

Slik jeg har forstått det har Kimber noe lang leveringstid for tiden.... har vært i kontakt med Practac ved et par annledninger og de venter på bekreftelse på levering. Om det er en måned, et år eller mer aner jeg ikke.

 

Er vel slik at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...