Jump to content

Trikinsjekk


hunting jack flash

Recommended Posts

I fjor, da jeg prøvde å få tatt en slik prøve, så var det tilnærmet UMULIG!!

Det var ikke en kjeft som visste hvem, hva ,eller hvor. Jeg begynte hos vetrinær, fortsatte til mattilsynet, som overhode IKKE visste. Ble henvist hit og dit, til forskjellige labratorier rundt om, men ingen visste.....

Jeg satt en halv dag i tlf, uten napp. Det endte med at jeg fortalte mattilsynet at det ikke var så farlig, da jeg skulle selge kjøttet uansett, så for meg var det det samme....! :twisted:

(Fikk tatt testen tilslutt, SVART, under bordet, men skulle tro at dette var noe som Mattilsynet burde råde over, men det har nok blitt borte i omorganseringen... 8) )

Link to comment
Share on other sites

I fjor, da jeg prøvde å få tatt en slik prøve, så var det tilnærmet UMULIG!!

 

Dette er nok personavhengig Bustern - Jeg fikk kjempeservice :D

 

Distriktskontoret for Romerike

Dekker: Hurdal, Eidsvoll, Nes, Aurskog-Høland, Sørum, Fet, Skedsmo, Gjerdrum, Nittedal, Nannestad, Ullensaker, Rælingen, Lørenskog

Trondheimsveien 84

2040 Kløfta

Tlf. 63 94 28 00

http://www.mattilsynet.no

Link to comment
Share on other sites

I fjor, da jeg prøvde å få tatt en slik prøve, så var det tilnærmet UMULIG!!

 

Dette er nok personavhengig Bustern - Jeg fikk kjempeservice :D

 

Distriktskontoret for Romerike

Dekker: Hurdal, Eidsvoll, Nes, Aurskog-Høland, Sørum, Fet, Skedsmo, Gjerdrum, Nittedal, Nannestad, Ullensaker, Rælingen, Lørenskog

Trondheimsveien 84

2040 Kløfta

Tlf. 63 94 28 00

http://www.mattilsynet.no

 

Sikkert! :lol:

 

Men det fine med meg da, er at jeg overhode IKKE hisser meg opp når det offentlige blir omorganisert til at ingen får hjelp lenger, og ingen vet noe................ 8)

Link to comment
Share on other sites

Disse pleier å sjekke for meg

 

http://www.vidilab.se/

 

Sender bare en prøve på min 10 gram fra forparten fra hver gris, og får svar etter 3-4 dager.

Koster ca 215 NOk pr prøve.

 

Takker for svar så langt. Ringte til Mattilsynet og de skjønte jo knapt hva det dreide seg om..... :shock:

 

Men, hvordan er det å sende kjøtt til Sverige med posten?? Må det tolldeklareres og greier??

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar så langt. Ringte til Mattilsynet og de skjønte jo knapt hva det dreide seg om..... :shock:

 

Men, hvordan er det å sende kjøtt til Sverige med posten?? Må det tolldeklareres og greier??

Ikke noe problem. Legg prøvene i hver sin lynlåspose. Merk hver pose med id slik at du vet hvilken prøve som tilhører hvilken skrott. Send dette samlet i en større konvolutt til den adressen som står på hjemmesiden til Vidilab. Hvis du legger med et skriv om hva saken gjelder, navn og adresse samt ditt mobilnr, får du svar på prøvene pr sms etter 3-4 dager. Fakturaen kommer etterpå. Tryll, tryll ....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...