Jump to content

Kikkertsiktehjelp!


Njål

Recommended Posts

Hei folkens!

Det står mellom Zeiss Conquest 3-9x50 Silver til 5000kr, Zeiss Conquest 3-12x56 til 7500kr eller Meopta Artemis 3-12x50 med lys til 6000kr. Har en browning SS cal .270 som jeg har tenkt å bruke til fuglejakt, rådyr o.l. Hva er det beste kjøpet i forhold til pris?

 

På forhånd takk :D

 

Mvh

Njål

Link to comment
Share on other sites

hei, det du bør tenk på te fugl jakt e eit sikte med ikke medforstørrende retikkel, meoptaen du skriv om her tru æ nok har det, æ bytta ut mine sikta med medforstørrende retikkel i og med at spesielt rypa blir veldig liten bak dotten i korset, det angre æ ikke på, små mål på til dels lange hold kræve tynt retikkel. men det e nå min meining :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at dette kanskje er det beste tilbudet på kikkertsikte til allsidig bruk på svært lang tid: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=83168

Dette er rett og slett et skikkelig røverkjøp. Jeg har selv noen sikter i Victory-serien og den tidligere Diavari Z-serien fra Zeiss. Flere bekjente har kjøpt Zeiss classic, og jeg klarer ærlig talt ikke å se at mine sammenliknbare Victory-sikter er bedre, verken i dagslys eller skumring.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Eg har 3-12 56 conquesten, den e knall i skumring. Men å skyta småvilt på stor forstørrelse kan by på utfordringar, pga den modellen har medforstørrandes retikkel, og det vert temmeligt stort når du passere 6-6.5 i forstørrelse. Men ellers er kneppo bra, og kikkerten virkar solid ellers mekanisk. Får kjøpt den for 7290,- på jaktfall.no.

lykke te me kikkertsikte kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Ville gått for en Bushnell Yardage Pro 4-12x42 da med denne får du målt eksakt avstand til feks fuglen, da kan du bare stille kompensatoren på den avstanden du får. En kompis av meg bruker denne til alt, sel jakt, rype, skogsfugl og storvilt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...