Jump to content

Billige 9,3 kuler?


Jeger68

Recommended Posts

Eller kanskje en svenske tur i ferien. for 50 oryx i 9.3....18,5 gram i sverige er det ca 315-330 norske kr hos hjemmelading.no koster 50 av samme slaget 650 nkr..................

så om man reiser dit. så er det ikke så mange kulene man skal kjøpe før turen blir gratis..

Det er nesten kvalmt å sammenligne priser her og i sverige.

Det er forskjell på ammo også men ikke like sinsykt

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder billige kuler for trening kjøpte jeg Partizan hos Jaktdepotet.

 

Vet ikke hvor mye de koster der nå, men de var BILLIGE når jeg kjøpte der I fjor, var det kanskje eller året før??

 

Tok en telefon for å sjekke, men de var tomme for 9,3 partizankuler. Får inn til høsten en gang.

 

Da er nok Hjemmelading.no alternativet på de kulene. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg konkluderte med at det for min del var lite å spare på å bruke forskjellige kuler til jakt og trening i kaliber 9,3. Jeg synes det er for liten prisforskjell mellom billigkuler og gode jaktkuler. Mengdetreningen på skytebanen blir unnagjort med finere kaliber. Jeg valgte derfor Lapua Mega i 9,3x74R og Nosler Partition i 9,3x62. Da trener og jakter jeg med samme kule innen hvert kaliber. Enkelt og greit med en ladning å forholde seg til.

 

Skal man derimot skyte mye og/eller bruke de dyreste jaktkulene blir det selvsagt en del å spare på å kjøpe de billigste kulene til treningspatroner.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Klart at du skal trene mye med 9,3'en! :wink:

 

Jeg syns absolutt prisforskjellen forsvarer bryderiet med å ha ei kule til trening og ei til jakt. Jeg har skutt opp noen 500-poser med Partizan til trening, syns de er perfekte til dette formålet og til den prisen. Jeg skal stille meg i kø så snart Jaktdepotet får dem inn igjen. Til jakt har jeg stort sett brukt Woodleigh 285 grs PP og 320 grs RN, er svært godt fornøyd med begge selv om de koster noen kroner. I tillegg har jeg brukt endel 250 grs Nosler Ballistic Tip og Accubond, både til blandingsjakt på elg og rådyr seint i sesongen og dessuten for å skyte fletta av langholdsgutta på SF og Kammersmellen. 8) Gamle Ballistic Tip var billig nok som treningskule, men erstatteren Accubond har en pris som gjør at den er forbeholdt spesielle anledninger. Begge gir ultrapresisjon i slarkemauseren min.

Link to comment
Share on other sites

Skal innrømme at jeg ikke er oppdatert på alle kulepriser i 9,3 mm idag. Husker bare at den gang jeg skulle begynne å lade 9,3x74R, kostet de billigste alternativene marginalt mindre enn Lapua Mega. På det tidspunkt hadde jeg også gått litt lei av å lade med de billigste komponentene i andre kalibre, da de ofte ga ujevn presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...