Jump to content

Dansk moms


bmh

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor mange prosent den danske momsen på våpen er?

Har fått pris på 3 stk. nye våpen uten den danske momsen er med, men det sier

meg lite i forhold til vanlig pris, da jeg ikke vet den danske momsen.

Link to comment
Share on other sites

Takker!

Var ikke sikker på om den daske momsen var lik den norske.

Kjøp 3 . Betal for 2 mener jeg.

Servicen kan heller ikke bli dårligere i forhold til nye våpen jeg har kjøpt Norge.

.

Har erfart dette fra norske firma, uten å nevne navn.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge pleier våpen fra danmark å sitte fast i toll-lageret i Oslo før de blir videresendt? Innbilte meg at jeg skulle trene hele lørdag og skyte stevne på søndag, men det ser dårlig ut for øyeblikket.. Ringte tollbetjentene, men ingen info om hvorfor pakka var på toll-lager var tilgjengelig. Lettvint!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha snakket med to ubrukelige postfunksjonærer, den første påsto at det ikke fulgte med noen ervervstillatelse, den andre sa jeg måtte ta kontakt med politiet for å få ut pakken og at de ikke kunne gjøre noe, så ringte jeg opp til en tredje funksjonær som fant alle papirer og ordnet så pakken ble sendt videre til meg i løpet av de få minuttene jeg var på telefon med henne, så da ordner det seg.

 

Funksjonær nr. 2 klarte å si følgende: "Åh dette er ett våpen det, nå ble jeg helt satt ut her jeg". Så det ble visst en spennende dag på jobben for han :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmrp....

 

Går hvileløst rundt om dagen og venter på en Pardini fra Danmark selv. Betalte HH den 2 juni så da tar det vel vinter og vår før jeg kan hente ut herligheten på posten.

 

Og jeg som trodde jeg kanske kunne prøve den på Lørdag :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg fikk min (fra karlslunde) sist onsdag :-)

 

image-MLZIDFNMRXWJRKQ.jpg

 

Jeg anbefaler deg å ringe ned til hunters house, selv om de snakker dansk så forstår du hva de sier så lenge de prater litt sakte. De har helt sikkert sendt den, vet ikke om du har fått oppgitt noe pakkenummer?

 

Greit å være litt føre var og vite når den ankommer tollageret, så kan man bistå tollbetjentene med det de måtte ønske av informasjon og dokumenter. Da går den litt raskere gjennom fortollinga. Om de er usikre på noe så blir pakka fort nedprioritert inntil noen tør ta en avgjørelse, har jeg erfart...

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært i kontakt med både tollvesenet og Hunters House. Tollen hadde ingen registreringer desverre, da jeg snakket med folket på Hunters house ble jeg ikke akkurat beroliget. De hadde ikke kontroll på noe som helst, hørtes mildt sagt kaotisk ut i bakgrunnen der. Jeg presenterte meg flere ganger og ble stadig referert til med et annet navn (en annen nordmann som tydeligvis også har bestilt pardini der)

 

Det endte med at person nr 2 jeg snakket med tydeligvis fant "mappen" min og lovte å oppdatere meg på mail så fort han fikk sett på papirene. Det er nå snart 2 dager siden og mailen har iallefall ikke kommet til meg.....

 

Dette er jævlig irriterende folkens, jeg får nok pistolen min ettehvert men mye tyder på at den ennå ikke er sendt/behandlet nå nærmere 1 mnd etter betaling.

 

Så min anbefaling er å styre unna HH så lenge dere har andre alternativer, jeg kommer til å prøve Karlslunde neste gang jeg skal importere.

 

Og for ikke å bli misforstått, jeg synes ennå IKKE at denne frustrasjonen er verd 5000,- (les en tur til Eidsvoll)

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med Gunman76 her.

 

Nå bestilte jeg riktignok en STI Targetmaster fra HH som jeg ble lovet var på lager og eksportpapirene skulle ta mellom to dager og to uker.

 

De var riktig så flinke til å svare på mail til jeg hadde sendt pengene nedover (28 april), men så var det stille, gitt! Etter div purremailer, ringte jeg 5. juni og fikk svar at de hadde ikke STI'en på lager, men at den kom til Danmark fredagen etter.

 

Men ikke det, gitt. I går fikk jeg mail (etter å purre - selvfølgelig) at pistolen fremdeles lå i Houston og at det tar ennå 1-2 uker før de kom til Danmark.

 

Jeg tror ikke særlig på dette og jeg trenger en 9mm før NM. Er i tenkeboksen nå og vurderer å kjøpe en STI Infinity fra Capsicum for å finne ut om dobbel pris er dobbel glede :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...