Jump to content

Ønsker råd!


SauerHansen

Recommended Posts

Jeg skal selge en 3 år gammel Sauer 202 Classic som har gått 2 - 300 skudd.

Hva kan jeg forvente å få for denne.

Snakket med Landerø i dag, men synes det virket litt mye det de rådet meg til å sette som pris,

og jeg vil ikke finne igjen min finn annonse her på forumet som han optimisten som krever alt for mye. :wink:

 

På forhånd takk!

 

mvh

Marius

Link to comment
Share on other sites

Mitt beste råd er å ikke høre på nevnte våpenhandler. Sett prisen ned og selg den til meg for en latterlig lav sum :wink: .

 

Men for å mene noe som helst om hva som er riktig pris, så hadde det vært lurt om du kunne beskrive riflen nærmere. Følger det for eksempel med kikkert og annet utstyr? Hva slags kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Når ein selger brukte bane-sauerar (200STR) so er det vanleg å ta nypris minus prisen av eit nytt løp. (nypris - ca 3.000,-)

Det er jo ein peikepinn, og det forteller litt om kvaliteten og etterspurnaden etter Sauer.

 

So veit eg igjen om andre som aldri vil betale meir enn 50% av nypris for brukte våpen. Eg skjønar det poenget, men eg ville heller aldri solgt ei fin og velholdt 202 som har gått 2-300 skot for 50% av nypris.

 

So ein plass mellom der finner du vel eit greit leie. Eg trur egentlig du skal lytte litt til folka på Landrø, og eg trur ikkje du blir hengt ut som naiv optimist når det er snakk om eit sånt våpen. So sant du ikkje legger deg over nypris hos billegaste forhandlar, sjølvsagt.

No har vel nypris for 202 auka litt dei siste åra, det taler definitivt til din fordel. Kjøparar vil samanlikne med dagens nypris i utgangspunktet, og du trenger ikkje flagge kor mykje du gav for den :wink: Men dersom dei spør konkret etter det, er det ganske ryddig å oppgje det.

 

Legg deg og litt høgare enn du forventar å få, so har du litt å gå på ved pruting.

Link to comment
Share on other sites

Hvis våpenet er strøkent vil jeg synes 65-70% av veiledende butikkpris for tilsvarende nytt våpen, være en passe pris.

Litt skal kjøper spare på å kjøpe brukt kontra nytt. Halv pris av nytt synes jeg blir urimelig lavt igjen, dersom varen er ubetydelig brukt.

Link to comment
Share on other sites

Mitt beste råd er å ikke høre på nevnte våpenhandler. Sett prisen ned og selg den til meg for en latterlig lav sum :wink: .

 

Men for å mene noe som helst om hva som er riktig pris, så hadde det vært lurt om du kunne beskrive riflen nærmere. Følger det for eksempel med kikkert og annet utstyr? Hva slags kaliber?

 

Nå er jeg på igjen etter lyskebrokk operasjon tidligere på dagen, så nå har jeg ikke annet å gjøre en å ligge her og kose meg med kammeret.

 

På børsa sitter det en Zeiss Victory Divari 1,5-6X41 i sving montasjer.(ikke Lotutec) som kan følge med dersom prisen blir riktig.(Har fått noen bud, da den ligger under salg)

Kaliberet er 30-06.

Orinal Sauer koffert

Landerø har montert på ett lite reimfeste på fremskaftet, slik at man kan montere på tofot

 

Grunen til at jeg selger riflen er at jeg fikk et knalltilbud på en 202 Elegance jeg kjøpte i samme kaliber.

 

Jeg har en sønn som om 4 år kan være med meg på jakt, så jeg sparer den heller til han en å gi den bort.

 

mvh

Marius

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...