Jump to content

Exxo hagler klikker?


ZAP

Recommended Posts

Har en Exxo 12/76 som jeg i utgangspunktet var veldig fornøyd med, inntil jeg fikk et par klikk med lerdueammo. Dette iløpet av kanskje drøyt 1000 skudd. Jeg trodde at det var kvaliteten på ammoen.

Sent i november i fjor var jeg på skogsfugljakt. Fant igjen bikkja i stand, mot meg i nedoverbakke. Jeg måtte litt til ene siden for å få åpent skudd og når jeg kom meg de nødvendige metrene rundt, så jeg at bikkja hadde avansert noen meter den også så den sto på en hylle 2 meter over 7-8 meter fra meg. Denne bikkja står ikke tomt og reiser så lyngen spruter når den har nærstand, så jeg sto med ryggen til og så over skuldra når den fikk reisordre. Mellom meg og bikkja lettet en hana og kommer rett over hodet mitt. Dette er det enkleste skuddet jeg har hatt i skog, men hagla klikker. Dette var med nykjøpt jaktammo. Anslag på tennstiften, men grunnere enn vanlig.

Det som skulle ha blitt bålkos med bikkja og en tur til utstopper, ble krampejakt til mørket kom uten resultat.

 

Andre med samme erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...