Jump to content

Lupine + Peltor = hjelmlykt --> lommelykt-tråden


Lightman.v2.0

Recommended Posts

Tenkte det kunne være av interesse for de ivrigste tømmerhuggere at de nå kan bedrive sin favorittsyssel også etter mørkets frembrudd.

Har tilpasset og arbeider med å tilpasse hjelmfester for de vanligste anleggshjelmene som brukes rundt om . Legger ved et bilde av

Peltor G2000, med modifisert hjelm-lyktfeste og påmontert Lupine hodelykter. Lupine Tesla (100gr) på 700 lumen, samt Lupine Wilma på 920 lumen.

Kabel strekkes over hjelm via eget feste i nakken. Eneste negative moment var at fabrikkmontert kabel fra Lupine på respektive lyktehoder er for kort, slik at

skjøt kommer på toppen av hjelmen.

 

IGJEN Sveiseblind --> SKULLE VÆRT I LOMMELYKTTRÅD, underkapittel hodelykt. Beklager, flytt den gjerne.

viewtopic.php?f=35&t=4002&st=0&sk=t&sd=a&start=300

 

 

:mrgreen:

 

peltor+tesla.jpg

peltor+tesla2.jpg

peltor+wilma.jpg

peltor+wilma2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også nødt til å hogge sesonges ved etter mørkets frembrudd. Jeg har stort sett brukt Silvia lyktene da de har veldig bredt og mykt lys. Har prøvd sykkellyktene mine fra Light & Motion også, men synes de blir trange selv om de lyser langt bedre. Har en tendens til å bli sjøsyk om lyset er for trangt og jeg går å kvister.... Har stort sett brukt sølvtape for å feste Silva og frest to slisser for å feste Ligh & Motion hjelmfestet.

Link to comment
Share on other sites

Her er Lupine Betty og Wilma gode; med god spredning på lyset og mulighet for programmering av output etter formål.

Lupine Tesla har lengre "throw" og rekkevidde, men med grei mengde strølys til sidene. Prislappene noe stive, så det skal hogges en

del før det svarer seg. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...