Jump to content

smalbase die 6br


pettern

Recommended Posts

har 6br som jeg kjøpte billige norma 1 gangs skutte. disse har jeg kjørt i smalbase dia og trimma, men dette var ikke nok nå prøvekammre jeg og sortere bort alt som ikke går greit, slik er det når en skal være knark hehe. Skulle bare handla nye lapua og vært ferdig med drite men. Virke ikke som dia tar helt ned, blir at en ring nederst som ikke dia tar og det er nok der di blir hengene når en skal trekke dem ut at. Bruker børsa til jaktfelt og er derfor jeg bruker norma hylsene når jeg betaler 1kr pr stk. trodde egentlig smalbase dia klarte og ta bort ( inn at hylsa) men så er det ikke gitt :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Du løser ikke problemet ditt med Lapua hylser.

 

Hvis jeg forstår deg rett har du kjøpt endel engangsskutte fra et annet våpen. Da må de helpresses, men det ser jeg du vet. Det som er saken er at standard dia du bruker sikkert greier denne jobben. Du har sannsyneligvis bare et slikt kammer(trangt) at du må slipe av dia i bunnen litt. Det har jeg gjort på mange dier. Small base klemmer hele hylsa mere sammen, men enn så lenge du ikke greier å presse denne langt nok inn hjelper det lite. I tillegg vil nok disse ligge å "skrangle" i kammeret,med dertil hørende presisjon, og det er vel ikke akkurat derfor du kjøpte 6BR? :wink:

 

Siden jeg ikke vet om du har et standard kammer, spesialkammer eller har skutt i det hele tatt med den, er det litt vanskelig si noe mer foreløpig.

Hadde du f. eks kjøpt min rifle og jeg ikke hadde opplyst deg om at jeg har en 6BR med .272 neck, kunne du sittet å klødd deg i hue å presset hylseKROPPEN så mye du ville; De ville fortsatt ikke gått i, da du måttet dreid hylsehalsen først...

Alstså; er det nytt løp, brukt, fabrikat, vet du om det er tight neck eller standard, er den tolket med go-no go tolker?

Link to comment
Share on other sites

er standar neck, og pipa er ny shilen. Hylsene som var skutt i den andre pipa mi som børsemakern har brotsja etter så en kan vel si at det er et spesial kammer.Har sortert hylser og nå går det greit. var hylser som er skutt i forskjellige kammer før som jeg har kjøpt,alle er pressa i smalbodey dia.men er små tåleranser fra det går til det ikke går.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat opplevd samme problem selv.

Jeg skiftet pipe i min 6mm Norma br, og har ca 500??? :shock::shock: (jada vet det er maaaange) Lapua hylser som alle er skutt flere ganger i det forrige løpet.

Presset ett antall av disse hylsene med redding bushing necksize dien.......ved testing i ny-kammeret fikk jeg ikke lukket bolten bak noen av disse hylsene.....

 

Krise :!::( var det første som slo meg.....

 

Etter litt krisefundering......ahh...pokker jeg har da ei body die :wink: .

Denne ble funnet frem, og de samme hylsene ble kjørt igjennom denne dien, med dien skrudd helt ned til hylseholderen....

 

Krise nr. to :( .....

Fremdeles var det noen av hylsene som var for trange slik at jeg ikke fikk lukket bolten helt.....

 

Hva nå??

Det første jeg tenkte på var også å slipe av dien, men forkastet den tanken etter litt.

Jeg slipte av hylseholderen istedet!

Ikkeno fancy greier, bare tok en fil med smergelpapir på og kjørte holderen over dette og testet.

Gjentok dette til jeg kunne presse den mest gjenstridige hylsen nok til at det kun var litt motstand, helt på slutten av bevegelsen, når jeg lukket bolten.

 

Ett lite tips; Sot hylseskuldra under denne prosessen.

Du skal ikke slipe av hylseholderen så mye at du setter tilbake skuldra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...