Jump to content

Antall hagler. Vurdering ift arv


kvernga

Recommended Posts

Hei,

 

Har noen spørsmål angående hvordan loven praktiseres ift antall hagler man kan ha. Loven legger jo opp til en vurdering opp mot bruksområdet.

 

Fra før av har jeg: en ny Fabarm 12/76 hagle som jeg bruker til rypejakt, og en hagle som jeg har arvet etter min farfar. Dette er også en 12er.

 

Hvordan vil politiet forholde seg til at jeg arver flere familieklenodium? Dette er ikke hagler som jeg vil bruke til jakt, men som er uvvurdeerlige familieklenodium og som ingen andre i familien kan ta over og som ikke skal selges.

 

 

Ingen av de forklarte haglene kan (etter alle rimelighetens grenser) brukes til å jakte på sjøen, men jeg får vell problemer med å få en pumpehagle til dett bruket når jeg har mange andre hagler, selv om ingen ville tatt med disse i nærheten av saltvann en gang?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 hagler, en pumpe og en halvauto registrert som affeksjon. Det vil da si at de ikke kommer i veien for andre hagler, men heller ikke kan brukes til jakt. (står så på kortet)

 

Det har jeg aldri hørt om før, så takk! Det kan være en mulighet!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil politiet forholde seg til at jeg arver flere familieklenodium?

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20080711-0831.html#20

Søknad om tillatelse til å erverve og inneha inntil 3 rifler og/eller hagler kan gis til søker i rett opp- og nedadstigende slektslinje som ønsker å beholde omsøkte våpen som et minne etter arvelater, uten at vedkommende kan påvise et annet behov for våpenet.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...