Jump to content

Priser på ladekomponenter . Mye å spare!


358 Win

Recommended Posts

Satt og skulle bestille ladekomponenter til høstens jakt og sammenlignet priser hos hjemmelading.no og midway

Det jeg skulle ha var :

308: 50 stk Nosler partition 180 gr PP

50 stk Nosler Ballistic Tip 150 gr

 

35 Whelen : 50 Remington hylser

100 stk Hornady 250 gr Interlock

 

Pris: Hjemmelading.no : 1493.-

Midway.no : 1920.-

 

Altså 427.- i forskjell (ca 23%)

Link to comment
Share on other sites

Lapua Scenar 167 grs kal 30:

Hjemmelading: 298,- for 100 stk

Midway: 636,- for 100 stk!!!! HALLO??????

Forskjell: 338 kr! Altså en forskjell på 3,38 kr per kule!

 

Lapua Naturalis 180 grs kal 30:

Hjemmelading: 575,- for 50 stk

Midway: 1232,- for 50 stk!!!!!!

Forskjell: 657 kr! Altså en forskjell på ikke mer enn 13,14 per kule!

 

Gidder ikke regne prosent, man får ihvertfall mer enn dobbelt så mange kuler hvis man kjøper hos hjemmelading

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når man da tar med at leveringstida fra hjemmelading.no som regel er 1/4 av tida fra Midway er det ganske klart hvor man bestiller fra.

Midway er vel en av de dyraste. Det positive er stort utvalg og en nettbutikk som fungerer greit. Handler noe der, men stort sett det jeg har trøbbel med

å finne andre plasser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble ganske overrasket over hvor lang tid det tar før det du bestiller fra Midway ankommer i posten. Er det tilfelle at det ikke finnes noe norsk lager, men at alt hentes fra statene etterhvert som bestillingene kommer inn? Jeg har opplevd å bestille produkter med status: "på lager" som dukker opp etter tre til fire uker. På den tiden kunne jeg ha bestilt dem fra en amerikansk forhandler og fått dem tilsendt med UPS på kortere tid og til lavere pris.

 

Når jeg sist bestilte fra Alvestad kom varene på postkontoret etter et par dager.

Link to comment
Share on other sites

Produkter fra Lapua har alltid vært svindyrt på Midway. Kanskje ikke så rart når det skal transporteres fra Finnland til USA og så derfra til Midway Norge. Produkter fra Lapua er alltid lurere å kjøpe gjennom skytterlaget, dette gjelder også Sierra selv om forskjellen ikke er så stor.

Link to comment
Share on other sites

Produkter fra Lapua har alltid vært svindyrt på Midway. Kanskje ikke så rart når det skal transporteres fra Finnland til USA og så derfra til Midway Norge

 

Hvorfor er det da billigere med .30 oryx 180 grs på midway og 3 kr i forskjell på oryx 200 grs..?? De må jo fra sverige til USA og så til Midway Norge

Link to comment
Share on other sites

Ja helt klart at midway er dyrt uten tvil, Handler det meste på hjemmelading og er fornøyd med det. Ellers så er det jaktpartner som får penga mine. Skjønner jo at det skal drives butikk av di involverte her, men sånne priser som midway legger seg på da blir nok det et labert salg. Tipper midway som er store kunne fint satt ned prisene og skvisa mange av di små ut, Men dem er vel fornøyd med slik tingene er. Da er det greit og kunne kjøpe direkte fra usa og se på hva en sparer.

Er noen som tjener veldig bra , spesielt på enkelte ting.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder 308 eller 6,5mm match kuler, er det vel ingen som kan konkurere med prisene til Skytterkontoret og Magne Landrø. Hos kytterkontoret koster nå 308, 150 og 168 grs Sierra HPBT kr 2,03 pr stk, og 6,5mm, 123 grs 1,89 pr stk.

Link to comment
Share on other sites

Midway er dyrt men en ting skal de ha: De har stort utvalg og enkelte ganger er det våpendeler som de har som man ikke får tak i lett andre steder. Jeg har også opplevd ett par ganger at de slår av noen hundrelapper om man sender mail til dem og pruter :) Rett skal være rett, det skal de har ros for!

Link to comment
Share on other sites

Det nytter lite at XXL er billig, når de ikke er interessert i å selge kulene sine. Kan ikke bestilles i nettbutikken. Kan ikke forhåndsbestilles for henting i butikk. Måtte ringe rundt til alle butikkene i Norge for å finne ut hvem som hadde de aktuelle kulene på lager, og det var en prøvelse. Har aldri opplevd så dårlig service og så stor mangel på kunskap om produktene de forhandler. Likevel var det verste mangelen på vilje til å prøve å hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Handler så og si allt på Hjemmelading.no

Rask service og gode priser.

Den lokale sjappa skal ha 1030,- for 100 stk Oryx cal 30

Allerede der spares 300 kr

Men utvalet er stort og nettkjøp enkelt så det billigste hadde nok vært å tatt pakka på Intersport betalt og gått hjem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er så dårlig service på xxl som det sies, så gidder jeg ikke handle noen ting der. Hvis dem ikke skjønner at kunde behandling gjelder så er det så klart dem må gi bort produkta for og selge. Nei takke meg til trond når det gjelder kunde behandling og service på det området.

Link to comment
Share on other sites

Nå var dere litt bombastiske synes jeg... (noen av de første innleggene...)

Det kommer mye an på hva man skal ha tak i, dollarkurs, produksjonsland, vekt osv.

Frakttiden er det heller ikke noe å si på! Midway 4-14 dager med snitt mellom 5-8 for eget vedkommende. Jeg har ventet lenger på pakker fra hjemmelading.no, men det skyldtes trolig at de ikke hadde disse på lager (selv om det sto på nettsiden at disse var inne).

Når du handler på midway får du flat pris på frakt etter det jeg har forstått. Dvs alle forsendelsene havner i en pakke/kontainer som deler på frakta - og dette gir lavere pris enn om du skal sende 3kg syltetøy til bestemor på Toten.

For kort tid siden var dollarkursen lav, og fraktkostnadene fra midway var 75,- uansett vekt. Selv nå med høyere kurs og 110,- frakt blir enkelte varer billigere. Hvis du skal kjøpe Lapuakuler blir det selvsagt fordyrende at disse må 2 ganger over atlantern, men selv med slik dobbeltransport er det ting som er billigere. F.eks Norma Oryx. Kjøpte noen pakker Oryx i .264 og .308 for et halvt år siden da disse lå på 5,85 og 6,15 hos midway. Hos hjemmelading måtte jeg nesten gi det dobbelte, men nå har prisene heldigvis jevnet seg ut ved at hjemmelading.no har gått ned.

Synes det er kjempebra at Hjemmelading.no og flere norske har kommet skikkelig på banen og har fått større og større del av markedet samtidig som prisene har blitt bedre. Handler på hjemmemarkedet så langt det lar seg gjøre, men vareutvalget , nettbutikkene og prisene er ikke bestandig like bra.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet masse hos hjemmelading selv jeg,men xxl er nærmere der jeg bor så det er bare å stikke innom når jeg trenger kuler.

kan være enig i om at det ikke er best service og kunnskap på xxl ja,men ikke så værst på den avdelingen nær meg.

Kan virke som det ikke er så mye folk som skal ha noe i våpen avdelingen der,og de samme menneskene har ansvaret for villmarks og fiske avdelingen så det er ikke ofte du finner folk bak disken i våpen avdelingen

Link to comment
Share on other sites

Handler det meste hos jaktdepotet og xxl. Hos xxl er det ikke alltid like gode våpenkunnskaper ute å går. Men det er en kost nytteeffekt butikken må redegjøre for selv.

 

Ser det er flere som klager på å ringe til xxl. Jeg har erfart at det beste er å ringe ved åpningstiden. Har aldri noen problemer med å komme frem da. Mitt på dagen kan man bare gi opp. Da bør og skal selgerne prioritere kundene i butikken. Det er i hvertfall min mening. Blir irritert når selgere henger i telefonen, og jeg står klar til å handle i butikken :x .......

Link to comment
Share on other sites

Det er nevnt flere ganger og i flere tråder......men jeg handler så og si alt hos hjemmelading.no.

 

Gode priser, topp og rask service.......det er uslåelig kombo for meg :D

 

Ellers så har jeg vært innom Landrø når jeg vært på de kanter...og vært fornøøyd med besøkte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...