Jump to content

NM Nordisk jaktskyting

Recommended Posts

Ser at ingen har diskutert nm nordisk til nå, så jeg lager et lite emne.

Mange gode har skyte ferdig allerede, men et par av de største favorittene skal vel skyte idag og i morra. Hvem tror dere vinner?

Er 358 på Kirkerød og Venemyr nok til omskyting om gullet?

Var bra skyting idag. Ble skutt 188 og 186 idag, høyeste poengsummene som er skutt etter dag en (etter de nye reglene).

Selv veit jeg ikke hva som skjedde. Skaut på løperen, ni av ti skudd smalt i det hvite midt i, var sikker på at poengsummen var styggbra, men den gang ei. Samtlige skudd hadde gått for langt bak :shock: Fem skudd på hver side i 5'ern og 6'ern med middeltreffpunkt så midt i det er mulig å komme. Mulig jeg har stoppet svingen i børsa da jeg har skutt, men tviler på at jeg har gjort det 10 ganger. Surt, men that's life. Juniormesteren ble så godt som kåret igår alikevel.

Trapen gikk litt under forventning for min del, 19 treff. Hadde fine forhold under hele serien.

Dritt lei av dårlig skyting, og delvis for å slå ihjel tid, tok jeg noen serier på villsvinpressen for at tia skulle gå fortere til hjemreise. Det skulle jeg ikke gjort. Skaut 31 poeng og måtte pent vente til kvelsdfinalen. Nappa en 6'er på andreskuddet i finalen, men de to andre satt. Nok til omskyting om 2. plass i klasse to. Det gikk bra for min del, og sitter her med et gavekort hos Norma.

Skal skyte sti og bukk i morgen, sterkeste og svakeste gren for min del. Håper på medalje på bukken. Målet for stien er å komme igjennom uten brukket bein eller noe..jeg kan bare ikke skyte sti!

Gratulerer med gull til malvik ja. Hadda tippa han som tok sølvet skulle stikke av med seiern, Men er små marginer på skyting ser jo navn som er norgesmestere i jaktfelt langt ned på lista her blandt anna. og finale skytinger gjør noe som regel med nerver selv om di fleste ikke innrømmer det. :lol:

Gratulerer til vinneren, tipper at de siste skuddene på bukken var veldig tøffe for han.

For min del gikk vel gårsdagen som forventet. Hele 11 treff på lerduestien, og 96 poeng på bukken. På sistnevnte mistet jeg 2 poeng i liggende, som atpåtil var 9,9 begge to. Surt, men det gikk opp i opp, for ståendeskuddene så ikke bra ut i kikkerten. I omskytinga om junior-bronsen på bukken skaut jeg en bom.

Bra arrangert!