Jump to content

Knivbilde.


seawolf

Recommended Posts

Bilde av noen av knivene jeg har rasket til meg så langt.

Er godt fornøyd med alle sammen, hver til sitt bruk.

 

Øverst: Ratweiler fra Swamp Rat, SR101 stål

Venstre rekke fra toppen:

Dumpster Mutt fra Scrap Yard, SR77 stål

Howling Rat fra Swamp Rat, SR101 stål

Street Scrapper 4 fra Scrap Yard, INFI stål

 

Høyre rekke fra toppen:

Safari Skinner Sage fra Swamp Rat, D2 stål

Safari Skinner Satin fra Swamp Rat, D2 stål

Game Warden Black fra Busse Combat, INFI stål

Game Warden Satin fra Busse Combat, INFI stål

 

Nederst:

Swamp Warden Skeleton fra Swamp Rat, SR101 stål.

 

Skinnet de ligger på er fra en Gemsbuck skutt i RSA i 2006

 

 

Knivsamling002-1-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei ingen knivsamler, men har i mange år vært noe misførnøyd med jaktknivene mine.

Enten merket var Brusletto, Martiinii. Mora eller Helle, så var det "noe" som manglet.

Da jeg dumpet over disse knivene fra Busse/Scrapyard/Swamprat, ble jeg litt hektet, ikke minst over de forskjellige typene som var tilgjengelige, hver til sitt bruk.

 

Så da ble det kjøpt inn først en, så et par til, og ikke minst de to Safari Skinner er jeg glade for at jeg fikk tak i. De ble bare produsert i ett år fra 2004 til 2005.

Street Scrapper 4 er også en super jaktkniv til slakting i felt.

De to små Game Warden er hendige jaktkniver til mindre vilt som rådyr.

 

Alt i alt, liker disse knivene svært godt

Link to comment
Share on other sites

Keith den der linken du la ut her, det er løp å kjøp. :twisted:

 

Den så jo fin ut, men trur ikkje eg hadde kjøpt den der nei... :D

 

Jeg har bare løagt merke til at det er endel særs aktive selgere på QXL og slike steder, som selger kniver som ser NESTEN likedan ut som de det ble posta bilder av over her.

Kina produsert.

 

Vanskelig å se forskjell for de som ikke vet så mye om kniv, antakelig bare grytefotstål i de fleste av dem. Men selv godt renomerte amerikanske firma selger sin"intellectual property" til Kina i disse tider, det kommer til å komme prikk nøyaktige kopier (CNC) i løpet av kort tid, bortsett fra stålet.

 

Vi har jo sett to store konkurser i USA de siste årene, hvor bla.a. Schrade har flyttet store deler av modellproduskjonen til Kina. Stålet foreløpig ubestemt.

 

Det er bare et tidsspørsmål før vi ser samme utvikling på kniv, som vi har sett når det gjelder andre typer utstyr fra Kina: billigproduskjonen flyttes videre (India, Bangla Desh og Vietnam), mens storprodusenter slår seg opp, kjøper europeiske og amerikanske merker og produserer dem i Kina, og eventuelt lanserer sine egne merker som merkevarer. Det er en kar som er svært aktiv på QXL, selger Tarpoon billig.

 

At dette får betydning for fremstilling av slike kniver som vist over her, er helt åpenbart.

 

Derfor er tiden for å kjøpe NÅ, det man tror er dyrt i dag, kan vise seg å være en investering!

 

Men Kinaknivene er der, flere kommer ingen tvil om det.

Mange kommer til å føle seg lurt, ingen tvil om det heller.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli litt av en samling der ja, Seawolf.

:D

 

Ja det er blitt noen nå. og dukker det opp en godbit eller to ser jeg ikke bort fra at det kan bli flere :)

Akkurat nå ligger det en Safari Skinner til på bladeforum, med han selger bare innenfor US desverre.

 

Er også på utkikk etter en Street Scrapper 4 til.

Erfarte at dette er en super jaktkniv til feltslakting.

Passe stor/liten, godt og sikkert skaft, lett å skifte grepet fram på skaftet/bladet ved arbeid inne i skrotten. Og ikke minst, lett å sette opp, holder eggen bra og så er det jo INFI da :mrgreen:

 

Kniver003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...