Jump to content

Naboens hund gneldrer fra tidlig til sent.. Noen råd?


Woff

Recommended Posts

Naboen har blitt påvirket av naboene sine og skaffet seg hund.. Men i motsetning til andre hunder her, begynner denne hvalpen å gneldre med en gang

den kommer ut, og gir seg ikke... (Tenk dere at den skal luftes også tidlig på søndag.. OG søndags kveld... :twisted: )

Noen som har et godt tips som jeg kan (diskret) overbringe naboen?

Link to comment
Share on other sites

Er nokk bedre å bare snakker med naboen på en rolig og saklig måte.

Jeg har en hund som bjeffet veldig mye der vi bodde før noe som skyldtes katter som "terget" hunden og jeg mener det er bedre at naboen kommer til meg og klager istedet for å irritere seg over den h...vettes hunden som gnelder.

Jeg er sikker på at han har forståelse for at det er plagsomt og du kan jo kanskje tipse han om sitronbånd eller andre humane hjelpemidler :)

 

det å "true" eieren med hva du kan gjøre med situasjonen ser jeg ikke noe hensikt i og synes personlig at slike ting ikke er å "spøke" med

 

Det er bedre å bli venn med naboen en å bli uvenn. kanskje bli du nødt til å spørre han om hjelp en dag ;)

Link to comment
Share on other sites

du kan jo kanskje tipse han om sitronbånd eller andre humane hjelpemidler
Det var noe sånn jeg tenkte på.. Hvilke fornuftige måter kan jeg anbefale... Både naboen og jeg har både hund og katt, men som sagt har den nye (fortsatt) hvalpen lagt seg til den uvanen å gneldre ofte når den er ute, og naboen som ny hundeeier gjør ingenting for å motvirke problemet.. (Min bordercollie ble opplært til ikke å bjeffe fra den var hvalp)

Tipset til El Gringo er notert! :mrgreen: (Har en gammel pakke med 100 sånne.. :P )

Link to comment
Share on other sites

...og om ikke naboen tar hintet, kan du nevne stikkordene Imovane og Gilde til vedkommende....

Skal naturligvis ikke utdype dette.

 

Vel, hvis noen bare hadde truet med å gjøre noe slikt mot mine hunder... Skal naturligvis ikkje utdype hva eg ville gjort med vedkommende...

Link to comment
Share on other sites

Vatn er eit billigt og godt reiskap.

Hageslange er nemnt, - svært godt.

 

Ei stor bøtta med fylt med vatn der heile mengda plaskar ned kvikt.

Vassgevær med skikkeleg trøkk.

Alltid vatn klar på ute på tur. Ta med ei sprute flase i lomma.

 

Tre veker med dette straks dyret har gitt lyd vil virka godt.

Viss ikkje, .................. aldri STILT!

 

Dette må takast straks og følgjast opp ofte kvar dag.

Link to comment
Share on other sites

:lol: Jeg tok det for en spøk, og det regner jeg med at det var ment som! Morsom idé! (Som sagt har jeg hund selv....)

 

Joda, særdeles morsom spøk.. Spesielt hvis man leser om Imovanes bivirkninger. Hunden ser sikkert humoren i dem ("Som alle legemidler kan Imovane ha bivirkninger. Den vanligste bivirkningen er bitter smak. Andre vanlige bivirkninger kan være tretthet om morgenen og munntørrhet, døsighet, dobbeltsyn, muskelsvakhet. Mindre vanlige bivirkninger er hodepine, svimmelhet, uro, endret drømmemønster, mareritt, uvelhet, kvalme, oppkast, sure oppstøt, fordøyelsesbesvær og endret seksualdrift. Sjeldne bivirkninger er forvirring, hallusinasjoner, hukommelsessvikt, angst, uro, opphisselse, adferdsforstyrrelser og rastløshet, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, nedstemthet, vrangforestillinger, psykoser og konsentrasjonsproblemer. Utslett, kløe, hevelser i huden eller anafylaktiske reaksjoner, lett stigning i leververdier").

Enda mer gøy for bikkje og eier blir det hvis man feildoserer litt, hunden går i koma og/eller dør..

Link to comment
Share on other sites

...og om ikke naboen tar hintet, kan du nevne stikkordene Imovane og Gilde til vedkommende....

Skal naturligvis ikke utdype dette.

 

Vel, hvis noen bare hadde truet med å gjøre noe slikt mot mine hunder... Skal naturligvis ikkje utdype hva eg ville gjort med vedkommende...

Vel...

Om gjøken ikke hadde tatt meldinga om man snakket til ham/henne på en saklig måte først, hadde gjøken fortjent kraftigere kost.

Trodde du leste hele setninga, og ikke bare det bak kommaet...

Dessuten var det kanskje ikke så alvorlig ment, men det skjønte nok alle ?

Link to comment
Share on other sites

Den vanligste bivirkningen er bitter smak. Andre vanlige bivirkninger kan være tretthet om morgenen og munntørrhet, døsighet, dobbeltsyn, muskelsvakhet. Mindre vanlige bivirkninger er hodepine, svimmelhet, uro, endret drømmemønster, mareritt, uvelhet, kvalme, oppkast, sure oppstøt, fordøyelsesbesvær og endret seksualdrift. Sjeldne bivirkninger er forvirring, hallusinasjoner, hukommelsessvikt, angst, uro, opphisselse, adferdsforstyrrelser og rastløshet, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, nedstemthet, vrangforestillinger, psykoser og konsentrasjonsproblemer. Utslett, kløe, hevelser i huden eller anafylaktiske reaksjoner, lett stigning i leververdier

Dette vet jeg alt om etter at jeg har brukt imovane! (Si ikke fra om dette til lokalt våpenkontor! Bivirkninger som forvirring, hallusinasjoner, hukommelsessvikt, angst, uro, opphisselse, adferdsforstyrrelser og rastløshet, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, nedstemthet, vrangforestillinger, psykoser og konsentrasjonsproblemer virker neppe positivt ettersom jeg har våpen..)

Men kanskje du heller kan komme med et tips om det jeg spør om istedet for utdrag fra pakningsvedlegget til et medikament?

Link to comment
Share on other sites

He he, kjenner meg ørlite igjen her. Min gneldra på gårdsplassen i valpetiden PLUSS, til han lærte at straffen var å bli henta rett inn igjen - SPORENSTREKS.

Sikkert mange nyttige tips her, men saken er jo litt kinkig når det er NABOEN som må oppdra!??

Tabuområder å diskutere med f eks naboer er som regel religion, politikk og oppdragelse (ja, ift hunder også).

Men seriøst: jeg hadde menta totalt hadde jeg funnet nabo`n i busken med hageslangen parat :lol: .

Nei, her må dere nok kommunisere og legge en felles slagplan - greit om han driver med aversjonsterapi (og helt sikkert kjempeeffektivt) så lenge det er avtalt spill.. (Alternativt: på med regnfrakken).

Vedr. pakningsvedlegg: de er vel strengt tatt forfattet for å unngå søksmål i det landet hvor slikt sikrer en millioninntekt :roll:

Leser aldri slike vedlegg lenger etter at en nakkelås tvang meg på noen medisiner som advarte mot alt tidligere beskrevet samt selvmordstanker :shock:

Valgte pillene, og det gikk bra den gangen også... :lol:

Så forresten humoren i kommentaren, men debatten kom vel litt på avveie? :)

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

:) Takker for fornuftig innlegg skautrollet! Ser at du er ny, men du har da fått til å legge ut fine bilder av hunden din! Enig med deg angående pakningsvedlegg på medikamenter. Mye av dette er uegnet lesestoff for en person som trenger legemidler.. Sjekk for eksempel bivirkninger på Ibux! (hjerteinfarkt eller hjerneslag..)

Er litt bekymret for hvordan og hva jeg skal råde naboen til, tror ikke det mottas veldig positivt med kritikk av hundeoppdragelse! (Og nei, meg i buskene med haveslange blir ikke aktuelt! :mrgreen: ) Men det er jo kommet et par gode råd her som jeg kan tipse han om hvis han trenger råd :oops: .......

Link to comment
Share on other sites

Her kan jeg jo bruke meg selv som et meget godt eksempel.

 

Jeg overtok ei Jämt tispe på 3,5 år fra en kompis som hadde 4 hunder og mangel på tid, hun hadde levd mesteparten av sitt liv i en kennell.

 

Jeg byggde en hundegård på plena og bestemte meg for at dette skulle bli en skikkelig utehund. Ute hele dagen og ute hele natta.

 

Etter 2,5 mnd med "tilvenning" så kom det en kollektiv klage fra ale naboene. NOK VAR NOK.

 

Nå har hunden vært hos i snart et år, hun ligger inne om natta, men er ute fra kl 08.00 til jeg går tur om kvelden.

 

Noe bjeffing blir det når ei (jævla) nabokatt kommer for nærme, men ellers går det greit.

 

Dialog er nok nøkkelen til løsning her.

Link to comment
Share on other sites

:) Jepp, jeg forstår at jeg må prate med naboen, og jeg forstod tipset om vannslange troya! (Jeg er da ikke dum? 8) ) Men jeg begynner å se meg selv i buskene med vannslange i ene hånda og en pølse med sovepille i den andre! :lol:

Poenget er at jeg har fått noen fornuftige råd her, og tar gjerne i mot flere gode råd..

Jeg fikk forøvrig med meg videoen om han som testet strømhalsbånd på AFV...

:mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

:) Jepp, jeg forstår at jeg må prate med naboen, og jeg forstod tipset om vannslange troya! (Jeg er da ikke dum? 8) ) Men jeg begynner å se meg selv i buskene med vannslange i ene hånda og en pølse med sovepille i den andre! :lol:

Poenget er at jeg har fått noen fornuftige råd her, og tar gjerne i mot flere gode råd..

Jeg fikk forøvrig med meg videoen om han som testet strømhalsbånd på AFV...

:mrgreen:

 

Har hørt at pusse dotter til luftpistol dynket i olje kan virke... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...