Jump to content

Avtrekkerbøyle til Lakelander 389


Jeger'n

Recommended Posts

Min sist ankomne avtrekkerbøyle sprakk ved første tiltrekking, selv om jeg brukte momentnøkkel. F....

 

Jeg husker det ble skrevet om på Sluttstykket i sin tid, og muligens produsert noen avtrekkerbøyler i aluminium til disse riflene. Noen som har kjennskap til disse og evt vet om det er mulig å få fatt i en slik.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte den siste fra "Mentor" og momentet var 2.2 NM. Kan jo være at denne var fra en dårlig "lot". Den gamle holdt tross alt i 15 år.

Har fått et par tips om mulige andre løsninger, så jeg skal sjekke ut dem.

 

Takker for respons så langt.

Link to comment
Share on other sites

Du bør sjekke om det er sprekkdannelser i treverket gjennom skruehulla under beslaget. Hvis du har fått dratt dette til for mye ved en eller annen anledning ,og treverket har sprukket, vil dette ikke gi "riktig" understøttelse for beslaget, og dermed bidra til at beslaget sprekker.

 

Reinhard

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips, men det er ingen sprekker.

Det ligger også skiver der som "mellomlegg" mellom plasten og treverket.

Heller fortsatt til at det kan ha vært en feil i den siste bøylen.

Er ikke så sikker på om det blir holdbart, men funderer på om jeg kanskje skal forsøke å file til en av elggevir.

Det kunne blitt en artig sak, om ikke annet.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg skrev en del på den tråden du referer til på Sluttsykket. Jeg fikk etter noe tids leting tak i bøyle i stål. Det er nemlig den samme avtrekkerbøylen som brukes på en Varberger rifle. (Tvilling broren til 393 ).Han jeg kjøpte av er nok tom nå, da det var flere som kontaktet han. Om du undersøker i Sverige burde det være håp.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...