Jump to content

Buing på banen pga smell


RAN

Recommended Posts

Ja det var jo betryggende å høre... den generelle konsensus på forumet er altså at man IKKE skal vise noen form for hensyn på en skytebane? Har dere ikke fått pult på en stund? Får mandommen deres en knekk om dere må ta litt hensyn til menneskene rundt dere (selv om det ikke er lovpålagt)? Er eksamensperioden over og alle mellom 19 og 25 er dritings allerede kl 1400?

 

Sånn, det måtte ut...

Link to comment
Share on other sites

Det må være over min fatteevne, kanskje du kan forklare hva som er hensynsløst med at jeg legger meg ned å skyter noen serier med 338 Lapua (uten munningsbrems)

Du kan ta utgangspunkt i at munningen er på linje med resten av skytterene på standplass og at bana er veldig belasta. popkorn.gif

 

Det må også komme frem noen gode alternativer som ikke innebærer å ligge utenfor skytterhuset i pøsregn.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ditt utgangspunkt er at du nekter å flytte deg en millimeter, det er utelukket å tape ett minutt av din dyrebare tid og du ikke kan nedverdige deg til å ytre ord med din edle røst, nei da er det nok umulig ja....

Link to comment
Share on other sites

Hvis de rundt deg klager på din at oppførsel medfører ubehag for dem, ja da er det vel ganske hensynsløst å forstette med din gudegitte rett til å være ett rassh*l er det ikke? selv om det ikke er forbudt?

Link to comment
Share on other sites

Ok, viss du skal ha det 100% konkret.

LongRange ligger på skytebana og skyter med 338 LM. Skytter A og B, som ligger på kvar si side av LR, gir beskjed til standplassleiar etter serie nr 1 at dei syns det var vanskeleg å konsentrere seg pga mykje smell og trykk.

Standplassleiar spør LR om han kunne tenke seg å flytte bort til den ledige skive 10 til neste serie, slik at LR får litt avstand til resten av skytterane, då LR ligger midt i laget.

LR svarer: "Nei, eg har rett til å skyte her med dette kaliberet. Skytter A og B kan kjøpe seg strikkepinner!"

 

Fair enough. LR får akkurat det han har krav på, men ikkje noko meir. Det har seg nemlig sånn at viss ein viser hensyn og forståelse, blir ein som regel møtt med hensyn og foratåelse. Sånt drar ein kanskje nytte av den gangen ein har glømt lommeboka, er tom for skot, trenger skyss eller du får lyst å prøve nye børsa til jeger B.

 

Goes around, comes around.

 

edit: misforstå meg rett. Du vil sjølvsagt benekte denne oppførselen. Det var meint som eit konkret, men likevel tenkt eksempel på hensynsløshet.

Link to comment
Share on other sites

Du glemte at skivenr 10 ikke er ledig og at det må deles broderlig på den tiden som man får...

Som er eit anna tenkt eksempel.

Den gangen løyste det seg fint ved at LongRange ved fleire tilfeller tidlegare har vist seg som ein forståelsesfull og triveleg fyr som viser hensyn. Dermed tok dei andre hensyn til at børsa til LR smeller litt ekstra og fant seg i litt ubehag for denne gang. :D

Link to comment
Share on other sites

Da skyter du selvsagt der det er plass. Det er ikke verre enn det. Er det midlertid anledning til å vise litt hensyn ved å flytte et par plasser bortenfor "de lettskremte" uten at det medfører urimelige plager for en selv så gjør man jo gjerne det. Hvis ikke det er mulig så får bare de som ikke tåler at det smeller mer en normalt trekke seg tilbake

Link to comment
Share on other sites

For å si det rett ut, jeg har aldri hatt eller hørt om dette problemet før. Hadde uten problem tatt en hvilken som helst annen skive om det skulle bli aktuelt.

Poenget mitt er at enkelte steder er det ikke bare å ta en annen skive, bana er fullt opptatt og du har kanskje 25 minutt til rådighet tilsammen.

Står det skyttere/jegere på vent bak så skyter jeg en serie, reiser meg og henviser til den plassen jeg hadde som ledig, men å avstå fra å skyte fordi at noen syns børsa smeller i strammeste laget gjør jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne at dette er noe problem.

Problemet er vel han som på død å liv må skyte med det som plager andre og driter i det, og han andre som irriterer se over at det smeller litt høyere fra naboen, han irriterer seg sikkert over alt mulig annet også.

 

På skytebanen hos oss deler dem opp skytterne i to grupper, en for de med "grove" våpen og de som ikke bryr seg om det smeller og en gruppe for de som skyter med "snillere" våpen.

 

Jeg har til dags dato ikke hørt en kjeft som har klaga.

 

Jeg oppfordrer herved alle sutrekopper å plageånder om å være litt mere fleksibel, sånn at skytebanen forblir en hyggelig møteplass for skyttere og jegere.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke se problemet med at d smeller og at man får et "trykk" når naboen skyter jeg synes faktisk at det er litt moro og at jeg gleder meg til jeg har det same kalibret.

Foresten er det verre å skyte med noe j.... stort enn å ligge på siden å putre med en 6,5 :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...