Jump to content

Rare hylser etter pressing


JohnUlv

Recommended Posts

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg 9mm-dier og konverteringssett til en Dillon Square Deal B som jeg klemmer ut revolverammo på. Nå har jeg ladet noen testrunder til Sig-en min, og har oppdaget at hylsene blir ganske rare. Det kan best beskrives som om de klemmes for mye sammen, slik at når kula - .356 - er satt, så er mellomrommet mellom bunnen av kula (tydelig markert rundt hylsekanten) og hylsebunnen buet innover rundt det hele. Ikke fryktelig mye, men absolutt merkbart. Hva kan dette komme av, og finnes det noen medisin for å bøte på problemet. Og dessuten; kan dette få konsekvenser for trykk og presisjon?

 

John

Link to comment
Share on other sites

Er du usikker om de presses for mye så kan du sjekke opp målene mot målene i ladeboken. Normalt skal jo resize dia gå helt ned til hylseholderen, men det kan være en produksjonsfeil med dia slik at den presser for mye. En liten buling i hylsa etter kula er normalt.

Link to comment
Share on other sites

Du har ju egentligen inget val, eftersom det inte finns andra tillverkare av verktyg till SQD

 

Sant nok, jeg ville bare forsikre meg om at det ikke var en produksjonsfeil på akkurat dette konverteringssettet.

 

For øvrig betryggende svar fra hele hurven. Takk for hjelpen. Nå skal jeg lade en haug 9mm og gå for gull på helgens klubbmesterskap i Sandnessjøen. Alle Kam(m)erater er sjælsagt hjertelig velkomne på Milan lørdag.

 

John

Link to comment
Share on other sites

Selv om saken for så vidt er oppklart slenger jeg meg på jeg også. Min Square Deal i 9mm oppfører seg akkurat slik den også, og jeg må si at jeg i begynnelsen reagerte litt på det og lurte på om diene var dårlige. Men nå har det gått mange 1000 skudd gjennom både pressa og pangen uten trøbbel, så jeg antar at det bare er Square Deal-diene som er slik. Litt rart er det, uansett. Andre dier i 9mm presser ikke like mye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...