Jump to content

Aimpoint(rødpunkt)/Aimpoint(3xMAG) på Praktisk rifle?


Recommended Posts

I følge denne regelen hentet i fra IPSC reglementet så må man bruke samme type sikter igjennom en hel match.

5.1.7:

Competitors must use the same rifle and type of sights for all courses of fire in a match. However, in the event that a competitor’s original rifle and/or sights become unserviceable or unsafe during a match, the competitor must, before using a substitute rifle and/or sights, seek permission from the Range Master who may approve the substitution provided he is satisfied:

 

Jeg har Aimpoint på min rifle. Det jeg lurer på er om det er lov å bruke Aimpoints 3XMAG bak det opprinnelige rødpunktsikte for bruk på lengre hold?

Men da med 3XMAG`en montert på montasje som gjør at man kan vippe den til siden når man skal skyte på korte hold.

På en måte er jo dette og bruke 2 "forskjellige" sikter.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har aimpointen og forstørrer enheten montert under hele matchen så burde det gå greit,de er jo laget til å fungere sammen.

 

Jeg skyter med trijicon 1-4 på en LaRue mont, med en adapter for J-point rødpunkt på samme LaRuen, skyter uten problem med dette i SAO klassen.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

For norske SOF's har vi fått laget en 1+4, dvs reflex circle dot på 1x og 4x optisk forstørring i en og samme enhet. Man vrir på en lite "spake" på sikte for å veksle mellom de.

Ikke ulikt SpectreDR, men med forskjell at den nye er 100% NV i begge mode og "ekte" reflex uten parallakse.

Koster dog dobbelt så mye som Aimpoint sin 1+3 i to enheter, men sistnevnte tilfredstiller ikke en del operative krav som blir stillt.

 

Jon Andre

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...