Jump to content

NBSF Sørlandet, Klubbdannelse - Nå er vi igang!


sakotrg

Recommended Posts

Vi har snakket om klubbdannelse tildligere, og nå sist 16 mai i Gjøvdal.

De fleste var enige i et forslag om at jeg skulle skrive en PM til alle som har vært med der oppe for å ha en pizza/møtekveld for å få ting på plass. (Dette er nå gjort og jeg håper de fleste har fått)

Hensikten med å danne en klubb er å få treninger, stevner osv i litt mer ordnede former, og ikke minst det å få et system

på økonomien slik at ikke undertegnede og Cesandberg må stå for dette privat.

 

Fordelene for medlemmer og interesserte vil være flere. Både i forhold til kjøp av egnet våpen, og ikke minst i forhold til trening på banen i Gjøvdal.

Mer om dette kommer etterhvert.

 

Sålangt min hukommelse virker så mener jeg at Jofla har sagt at vi må være 5 medlemmer i styret for å bli godkjent som klubb av NBSF.

Håper også at de som har vært mest aktive i Gjøvdal kjenner sin besøkelsestid når det gjelder dette og er villige til å

ta på seg det lille arbeidet det vil være med klubben.

 

Det enkleste for de fleste er vel å legge møtet til en kveld i en ukedag, og Grimstad ble nevnt som det beste alternativet til sted.

Da har alle fra Krsand i vest til Risør i øst et godt stykke å kjøre, men ingen må kjøre uforholdsmessig langt.

 

Vi møtes:

Tirsdag 16 Juni kl 1900 på Dolly Dimple i Grimstad.

 

Dersom dette kolliderer for veldig mange så får folk komme med forslag i tråden her!

I tillegg er det flott om folk også melder interesse for møte og evt deltagelse i styret i denne tråden!

 

 

______

sakotrg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for det Bamrud.

Alle tips og forslag mottas med takk slik at dette går så smertefritt som mulig! :)

Mye står og faller på at folk har mulighet og ønske om å stille opp, men etter responsen på PM sålangt så

tror jeg ikke det skal by på problemer å få dannet et styre! :D

Veldig artig!

Link to comment
Share on other sites

Bra tiltak.

Jeg kan nok ikke delta på noe i juni for sitter på gardermoen nå på vei til jobb.

 

Men en tanke som har slått meg, hadde avstanden til banen vært kortere kunne vi skutt oftere, er vel en del DFS baner som er (har vært) 600m bane? Feks er banen til Herefoss skytterlag en gammel 600m bane og som vel gir kortere reise og da kunne gi økt trenings frekvens. Men dette er vel ikke noe å tenkte på før klubben er stiftet og slikt.

Link to comment
Share on other sites

Joda du skal nok bli kontaktet Jofla. 8)

Jeg har spart på gamle PMer og mail fra deg fra tidligere, men slår på tråden dersom det er noe mer vi lurer på.

 

Det står forøvrig endel praktisk informasjon på www.nbsf.no hvor potensielle medlemmer kan gå inn og lese litt om organisasjonen

og skyteprogrammene, samt terminlister og andre nyheter knyttet til benkeskyting.

 

Jeg og Cesandberg har snakket sammen om forskjellige ting som vil bli tatt opp på møtet i Grimstad, men dersom

folk har saker de gjerne vil ha tatt opp hadde det vært flott om vi kunne laget en saksliste her i tråden, evt ved at dere

sender en PM til meg eller Cesandberg.

 

Kommer til å legge ut sakslisten i første innlegg noen dager før møtet.

 

Når det gjelder å flytte banen for å få skutt mer så bør vel det undersøkes nøye før det taes noen avgjørelse på det, og

som du sier Ole, aller helst etter at klubben er stiftet. Vi vet jo hva vi har, men ikke hva vi kommer til å få.

Ikke alle DFS lag er like glade for å ha oss hengende rundt på anleggene sine, men i Gjøvdal er det relativt fritt frem sålenge

vi oppfører oss som folk. Det er ikke gitt at det vil være slik andre steder.

Dersom de ansvarlige synes det høres greit ut er jeg gladelig med på å få bane nærmere sentrale strøk.

Link to comment
Share on other sites

Joa. 16.juni er en grei dato ser det ut til. Da kan vi komme inn i formelle former.

 

Ellers, jeg synes ikke at vi skal løpe rundt og bytte bane alt ettersom hvilke muligheter som dukker opp, gjøvdal er opparbeidet og veldig fint brukergrensesnitt i forhold til vårt behov. Desuten, ved flere baner tilgjengelig så tror jeg vi vanner ut miljøet i den grad det blir færre skyttere på hver bane etc. Det kommer jo endel "trekkfugler" til banen vår pr idag, og de kjører mange hundre km ens ærend.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp.. og dersom vi får til en skriftlig avtale med Gjøvdal Skytterlag (i den grad det er nødvendig) så går det jo an

å arrangere treninger litt oftere enn en gang i måneden, men det må jo sees an alt ettersom hvor stor interessen er blant medlemmene

til å skyte så ofte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Møtet ble gjennomført med profesjonalitet og trampeklapp, Makkieboy var ordstyrer, noe han bare tok seg til med en gang han kom inn i lokalet... hehe

 

Søknad er sendt til NBSF(sorry Lennart, kunne ikke dy meg hehe), så nå ruller hjulene, du ble forresten valgt inn i alle de stillingene som ingen andre ville ha, latrinesjef, gongsprayeassistent og hylseplukker... hehe neida.

 

Når vi får aksept for vår søknad så vil vi åpne opp for innmelding og registrering av medlemmer, ser ikke noe galt i å gjøre dette allerede nå , men det kommer egen info ang dette.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja dette gikk jo veldig fint, og alle som møtte opp var så heldige å få et verv i klubben. ;)

 

Nå er det bare å håpe at NBSF sentralt godkjenner oss som lokal klubb, men kjenner jeg Flatby & Co rett så

regner jeg med at det kommer til å gå greit.

 

Vi kommer til å skynde oss sakte igang, men etterhvert så skal vi nok få på plass alt som trengs mtp

utstyr, materiell og forhåpentligvis kunnskap for å kunne klare oss på egenhånd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...