Jump to content

Webkamera i Sverige


Echo

Recommended Posts

At de har begynt å dra seg nordover er helt tydelig. På det terrenget jeg jakter villsvin, var det ikke sett en eneste gris for fem år siden, og nå regner de med at de har en stamme på 50-60 dyr på et relativt lite område. Dette er i Kolsva, på høyde med Stockholm.

Slike kameraer syntes jeg er fine "hjelpemidler". En kan studere grisene og bedømme alder og kjønn før en begir seg ut i håp om å skyte seg et villsvin. Der jeg jakter er jo sugger fredet, og da er det greit å klare å se forskjell (noe jeg ikke klarte i kampens hete forrige helg :roll: ) så det ikke blir feilskyting og bøter.

Link to comment
Share on other sites

At de har begynt å dra seg nordover er helt tydelig.

Ja det er sett en god del villsvin rundt nordenden av Vänern ved Karlstad/Grums og videre vestover mot norskegrensa.

 

En kan studere grisene og bedømme alder og kjønn før en begir seg ut i håp om å skyte seg et villsvin. Der jeg jakter er jo sugger fredet, og da er det greit å klare å se forskjell (noe jeg ikke klarte i kampens hete forrige helg :roll: ) så det ikke blir feilskyting og bøter.

Driver man i tettskogen sammen med hund, så er villsvinjakt et adrenalinkick. Når villsvina kommer, så kommer de fort og i de aller fleste tilfeller har man ikke sjans til å skyte.

Har opplevd at hele skogen rundt meg har våkna til liv og hørt grynting over alt. Spurte en skytter som satt bra til om hvor mange griser han hadde sett og han hadde sluttet å telle etter 30.... 2 skjøt han.

Det var betydelig fler enn 30 i den flokken.

Har aldri opplevd makan og forventer ikke at jeg skal oppleve noe lignende igjen, men skjer det, så er ikke det meg i mot :lol:

 

Jeg jager villsvin rundt Växjö og rundt Lindkjöping/Åtvidaberg.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...