Jump to content

Walther PP/PPK med demper


Ulfhedin

Recommended Posts

Etter å ha lusket rundt på kammeret (og før det sluttstykke) en stund og lært mye nyttig, har jeg nå et spørsmål jeg ikke klarer å søke opp svar på.

 

Jeg skal kjøpe meg en .22-pistol, har bare grovpistoler fra før. Skal bruke den til koseskyting i klubben og på hytta. Trenger dermed ikke å være en konkurransemaskin, men jeg vil gjerne ha noe dempet.

Hadde nesten klart å bestemme meg for å kjøpe en MKII da jeg så tråden her om privatimport fra Tyskland. Og tanken slo meg at en dempet PP eller PPK hadde vært gildt. Må ha sett for mye James Bond i oppveksten :)

 

Noen som har erfaring med dette, altså dempet PP eller PPK? Fungerer det? Kan jeg kjøpe en fra Tyskland og få den gjenget her hjemme? Må jeg ha et nytt løp/PP-løp i PPK? Burde jeg bare få beina ned på jorda og kjøpe en MKII sånn som alle andre?

Link to comment
Share on other sites

alt.#1:

kjøp en pp, bytt til en ppk sleide, og gjeng pipa M10x1. få laget et adapter for 1/2"x20 gjenger, kjøp en A-tec cmm-6 rimfire eller en ase-utra demper.

alt.#2:

kjøp en ppk, sett inn en pp pipe, og gjeng pipa M10x1. få laget et adapter for 1/2"x20 gjenger, kjøp en A-tec cmm-6 rimfire eller en ase-utra demper.

alt#3:

kjøp en pp eller en ppk, få en børsemaker til å sette inn ei lengre pipe, og gjeng pipa M10x1. få laget et adapter for 1/2"x20 gjenger, kjøp en A-tec cmm-6 rimfire eller en ase-utra demper.

 

personlig ville jeg få bygget en demper som matcher finishen på pistolen om jeg hadde lagt så mye penger i noe slikt. a-tec passer nok best finishmessig, og den demper faktisk brukbart med bare 4 moduler. snerten liten pakke...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt både PPK i 22lr og 7,65 med lyddemper - fungerte utmerket. Fikk en børsis til å lage ekstra langt løp, men et alternativ er å gjenge originalløpet og få laget en overgangshylse - da slipper du å ha et langt løp stikkende utenfor. P22 er jo et eksempel med en slik løsning... Har forresten et 22lr originalløp til PPK liggende for salg...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Må kanskje det. Har du noen gode plasser jeg kan lete i Sverige?

I mellomtiden får jeg lete videre i Norge. Er jo tross alt litt enklere hvis jeg finner en her.

 

Kan huske jeg har sett en del for salg tidligere. Men hvor er de når man trenger de ;-)

Husker heller ikke hvor mye de pleier å ligge på i pris. Er det noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...