Jump to content

Problemer med Pardini GT 45/9


vbr

Recommended Posts

Hei

Har for kort tid siden skaffet meg en Pardini GT 45/9, har et stadig tilbakevendende problem med at trykkpunktet forsvinner under skyting(ca etter 40-50 skudd). Senest i går opplevde jeg dette mitt under et feltstevne (utrolig iriterende :evil: ).

Er det noen andre av dere som har en Pardini GT 45/9 eller GT 9 som har/ har hatt samme type problem? I såfall hva har dere gjort for å fikse problemet?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg hadde det samme problemet på min i fjor men jeg stakk innom Petter ( hos Børselars) på NM på Mysen.

Det han gjorde var å stille på litt mer vandring på fortrykket slik at avtrekkeren kommer litt lengre frem å dermed klarer å komme i inngrep.

Han så forøvrig over resten av våpenet i samme slengen. Kjempebra service hos han. :D:D

Jeg har ikke hatt noe problem med dette eller andre ting etter at Petter justerte den.

Er forøverig veldig godt fornøyd med våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, har justert denne ytre skruen hver gang jeg har mistet trykkpunktet, men det forsvinner igjenn etter ca 40-50 skudd.

 

Justerer altid så jeg har minimalt med kryp og en avtrekksvekt på ca 1400g

 

Betyr dette at jeg må justere slik at jeg har mere kryp for at det skal bli et mer stabilt avtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stilte såpass ut at jeg merker et lite kryp, men det betyr ingenting i praksis.

Avtrekket er helt annerledes med ammo i våpenet enn når du tørrklikker hjemme.

Selvsagt bare et psykologisk fenomen, men du merker neppe et lite kryp når du skal ha avgårde 6 skudd på 8 sekunder uansett...

Om skruen vandrer, kan du bare legge på en liten dråpe neglelakk evt. Loctite av den typen som kan løsnes uten oppvarming og blind vold.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Litt i tvil om hvor jeg skulle poste dette, men vekker liv i en død tråd som handler om samme pistol og stiller spørsmålet..

 

Jeg kjøpte ett Gunslick pussesett med Gunslick Ultra-Lube, Ultra-Klentz, pussestav og en phosphor bronze børste som passer til .357 kalibre.

 

Funker dette settet til Pardini GT, eller skal jeg gå og få pengene tilbake med en gang?

 

Prøver å ha alt klart, ettersom jeg tror pistolen kommer hvert øyeblikk... Selv om posten skuffer meg hver eneste dag :P

 

16.06.09 08.34 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO

15.06.09 11.27 FORTOLLET 0024 OSLO

10.06.09 06.41 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

10.06.09 04.19 TIL TOLLVURDERING 0024 OSLO

10.06.09 04.19 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

09.06.09 18.37 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

08.06.09 20.12 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

08.06.09 19.25 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan fjerner jeg rustbeskyttelsen på Pardini'en? Har nå fått den sølvfargede seks tommers Ferrarien i hus 8) Tenkte å fjerne all den seige guffa de har smurt den inn med, men har ikke peiling på hvordan jeg går frem for å gjøre den ren og olje den opp igjen, og hva som må rengjøres.. Eneste jeg vet er hvordan jeg får av sleiden og løpet.

 

Og, tørrklikking med denne er fy-fy uten klikkpatron?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...