Jump to content

Hvor mye skyter er DFS skyter pr. år?


HelgeK

Recommended Posts

Hvor mange skudd pr. år skyter en normalt aktiv DFS-skyter?

Tenkte da på innendørs med 22lr?

Og utendørs med 6,5?

Vet det ikke finnes noen fasitsvar, men er det 1000? 5000? 10000?

 

Takker på forhånd for hjelpsomme svar!

Link to comment
Share on other sites

De årene jeg virkelig satset og deltok på det meste var jeg vel oppe i en 6-8000 skudd i 22 LR og til bane og felt ca. 5-5500 . 6,5 . Med den mengden og med kvalitet i trening blir det resultater som gjør god selvtillit og det er meget viktig i skyting og i kl. 5 går det ikke og skyte mange 9'ere og 8'er er så godt som skivebomm. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er aktiv DFS skytter i klasse J, og skyter ett geværløp i året, dvs. cirka 4500 - 5000 skudd med 6,5'en og innendørs skyter jeg rundt 3000. Feltsesongen skyter jeg ikke. Det viktigste er å trene effektivt og konsentrert, for da sparer du deg for mye dødtid på banen. skyt gjerne 50 skudd pr. trening 2-3 ganger i uken. Folk som trener 6-7 ganger i uken blir fort overtrent, og dette tar lang tid for å hente seg inn igjen av. vær rutinert!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ca 2000 6.5 utendørs, 1500-2000 .22 og så mange tørrtreningsavtrekk at eg blir svimmel av tanken :roll: Tørrtrening er mykje meir effektivt som mengdetrening enn å skyte. Spesielt utendørs som erstatning for 6.5. Du lærer deg ikkje til uvaner som f. eks feil rekylopptak. :wink: Men det er nødvendig å skyte for å "kontrollere"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...