Jump to content

Ubehagelig opplevelse. Trå varsomt i skogen nå.


Falk

Recommended Posts

Var og gikk meg en skogtur i et turområde i dag. Etter en liten kafferast ved et vann gikk jeg videre og plutselig fikk jeg øye på noe grått i sidesynet. Var det en hare tru? Jeg gikk mot der jeg mente jeg fikk øye på haren. Joda 50 meter unna satt harepusen og med det samme den fikk øye på meg la den på sprang. Jeg snudde meg og gikk tilbake da det plutselig skreik under foten min. Hva var det for noe? Tittet meg rundt og rett bak meg lå et lite nøste av en hareunge. Småttissen skreik når jeg bøyde meg ned og så på han. Samtidig som han prøvde å komme seg unna. Bakbena slepte han etter seg mens han skreik fælt. Jeg løftet han opp og tittet om han var skadet. Jeg satte han ned igjen og det lille nøste skreik og slepte bakbena etter seg når han prøvde å komme seg vekk fra meg. Dessverre hadde jeg tråkket på han og mest sannsynlig hadde ryggen blitt brukket. Så det var ikke annet å gjøre enn å slå ihjel hareungen. Det lille forsvarløse nøstet som lå i handen min måtte jeg altså slå ihjel. Jeg syns det var helt for jævlig å slå ihel denne lille krabaten. Men hva annet skulle jeg gjøre. Faktis var dette noe av det værste jeg har gjort og opplevd i skogen. Så folkens gå forsiktig i skogen i disse tider. Det kan ligge et lite liv nedi lyngen.

Link to comment
Share on other sites

Slikt er ikke moro..Anbefaler folk i disse tider til å holde seg mest på turstier og ikke tråkke for mye rundt i skog og fjell.Både Orrhøner og Røy ligg på egg nå,kan fort ødelegge no..En trøst er at svært mange hareunger blir drept før høsten..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...