Jump to content

ELGFALL "TRAILER" ENDELIG KLAR.......


ELGFALL

Recommended Posts

Hei!

Siste del av "traileren" viser noe jeg ikke liker. En uerfaren og redd jeger som fyrer av skudd på skudd, samtidig som ikke påskutte dyr settes i fare. :evil:

Første skudd er helt klart dødelig, bare å vente til dyret legger seg ned.

Hvorfor i h*** lage film av slike idioti scener?

 

"TRAILEREN" viser det som gjør folk flest til jaktmotstandere. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Siste del av "traileren" viser noe jeg ikke liker. En uerfaren og redd jeger som fyrer av skudd på skudd, samtidig som ikke påskutte dyr settes i fare. :evil:

Første skudd er helt klart dødelig, bare å vente til dyret legger seg ned.

Hvorfor i h*** lage film av slike idioti scener?

 

"TRAILEREN" viser det som gjør folk flest til jaktmotstandere. :evil:

Nå var du vel noe hard i kritikken.. At andreskuddet kan være litt risiko for kua.. det kan vi muligens være enige om... men husk på at det er kameravinkelen vi ser dette fra.. ikke fra skytters vinkel...

 

At skytter vurderer å bruke flere skudd for å sikre en human avliving er det bare han som kan vurdere der og da. PUNKTUM.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Siste del av "traileren" viser noe jeg ikke liker. En uerfaren og redd jeger som fyrer av skudd på skudd, samtidig som ikke påskutte dyr settes i fare. :evil:

Første skudd er helt klart dødelig, bare å vente til dyret legger seg ned.

Hvorfor i h*** lage film av slike idioti scener?

 

"TRAILEREN" viser det som gjør folk flest til jaktmotstandere. :evil:

Nå var du vel noe hard i kritikken.. At andreskuddet kan være litt risiko for kua.. det kan vi muligens være enige om... men husk på at det er kameravinkelen vi ser dette fra.. ikke fra skytters vinkel...

 

At skytter vurderer å bruke flere skudd for å sikre en human avliving er det bare han som kan vurdere der og da. PUNKTUM.

 

Kameravinkelen har ingen betydning her. Andreskuddet går inn i fronten på dyret med dyr bak :evil:

Jæ** idiotisk med slikt på film med "kul" musikk osv.

Jegeren ser livredd ut, bør for ettertiden hospitere hos en jeger noe denne personen ikke kan kalles.

Når slik lages til "trailer" fremmer det kun jaktmotstanderenes sak :evil:

Link to comment
Share on other sites

Denne elgen ble avlivet humant. Det gikk 15 sekunder fra påskytning til død elg. Hva hadde jaktmotstandere hatt for argument hvis ALLE dyr i Norge ble avlivet på denne måten? INGEN :!:

 

Å sitte i stua å se en snutt er ikke det samme som å se det i virkeligheten og dens vinkler. Jeg har selv sett meg selv i jaktsituasjon på video, og kan bare si at det så greit ut, men jeg følte det var en "annen jeger" som jaktet, da jeg oppfattet situasjonen(den virkelige) endel annerledes.

 

Dere vet heller ikke om denne jegeren har skutt 1 skudd for lite en gang, og dermed legger inn sikring. Var selv vitne til et perfekt skudd på stilleståpende elg på 15 meter med Barnes X, der kula ble funnet like hel bak i elgen til slutt. Denne hadde løpt langt uten et skudd til som virket som det skulle.

 

Det er enkelt å kritisere, men hvis du tenker stille over deg og din jakt; Er det noe der som ikke hadde SETT bra ut på film...?

 

Disse videoene kjøpes stort sett av jegere. For film som skal sendes på TV der "alle" kan se, er det greit å se et skudd :arrow: klipp klipp klipp :arrow: Død elg uten blod. For jegere som jakter tror jeg de har truffet blink

Link to comment
Share on other sites

Å sitte i stua å se en snutt er ikke det samme som å se det i virkeligheten og dens vinkler. Jeg har selv sett meg selv i jaktsituasjon på video, og kan bare si at det så greit ut, men jeg følte det var en "annen jeger" som jaktet, da jeg oppfattet situasjonen(den virkelige) endel annerledes.

 

 

Disse videoene kjøpes stort sett av jegere. For film som skal sendes på TV der "alle" kan se, er det greit å se et skudd :arrow: klipp klipp klipp :arrow: Død elg uten blod. For jegere som jakter tror jeg de har truffet blink

 

At en livredd uerfaren elgjeger kan gjøre det filmer viser i det virkelige liv er en ting, men når dette settes som "trailer" på en film med action musikk blir dette g ødeleggende for jakta.

Andreskuddet er forkastelig ( med dyr bak), jeger hadde utrolig god tid til å vurdere denne elgen videre.

Videre skuddveksling mot elgen ødelegger riktignok bare kjøtt, men viser en idiot jeger "in action". :evil:

 

Ansvarlige for denne filmen har driti på draget :evil:

Link to comment
Share on other sites

Å sitte i stua å se en snutt er ikke det samme som å se det i virkeligheten og dens vinkler. Jeg har selv sett meg selv i jaktsituasjon på video, og kan bare si at det så greit ut, men jeg følte det var en "annen jeger" som jaktet, da jeg oppfattet situasjonen(den virkelige) endel annerledes.

 

 

Disse videoene kjøpes stort sett av jegere. For film som skal sendes på TV der "alle" kan se, er det greit å se et skudd :arrow: klipp klipp klipp :arrow: Død elg uten blod. For jegere som jakter tror jeg de har truffet blink

 

At en livredd uerfaren elgjeger kan gjøre det filmer viser i det virkelige liv er en ting, men når dette settes som "trailer" på en film med action musikk blir dette g ødeleggende for jakta.

Andreskuddet er forkastelig ( med dyr bak), jeger hadde utrolig god tid til å vurdere denne elgen videre.

Videre skuddveksling mot elgen ødelegger riktignok bare kjøtt, men viser en idiot jeger "in action". :evil:

 

Ansvarlige for denne filmen har driti på draget :evil:

Det er en nokså drøy påstand å si at denne jegeren er "uerfaren og livredd" Ufattelig at det går an :roll: På 30 sekunder og ansiktet i kamera i 1 sekund greier du dette...Fantastisk. Jeg vet hvem karen er, og etter det jeg vet er han hverken livredd eller uerfaren. Men det er kanskje du etter uttalene å dømme :?:

Link to comment
Share on other sites

Kjære Tassen.

 

Her har du bommet skikkelig og burde rett og slett innrømme det.

Dette er helt normale Scener på elgjakt, og jeg har en misstanke om at det er DU som er den uerfarne her.

Perfekt felling og en kjempe opplevelse for både jeger og kameramann.

Her er det overhodet ingen fare for andre dyr og skuddene sitter 100% plassert. Jeger har full kontroll over situasjonen.

At skudd nummer 2 og 3 muligens er unødvendige etter et perfekt førsteskudd er en annen diskusjon, men HAUS ikke opp denne filmsnutten som om det skulle vært noe absurd, da forteller du bare erfarne elgjeger om dine egne erfaringer¨som virker noe begrensede.

Link to comment
Share on other sites

Kjære Tassen.

 

Her har du bommet skikkelig og burde rett og slett innrømme det.

Dette er helt normale Scener på elgjakt, og jeg har en misstanke om at det er DU som er den uerfarne her.

Perfekt felling og en kjempe opplevelse for både jeger og kameramann.

Her er det overhodet ingen fare for andre dyr og skuddene sitter 100% plassert. Jeger har full kontroll over situasjonen.

At skudd nummer 2 og 3 muligens er unødvendige etter et perfekt førsteskudd er en annen diskusjon, men HAUS ikke opp denne filmsnutten som om det skulle vært noe absurd, da forteller du bare erfarne elgjeger om dine egne erfaringer¨som virker noe begrensede.

 

Om jeg er den uerfarene eller ikke :D er for filmen uvedkommende. Jeg er jaktleder for elgjakt på tre lag for over tiende året og har vel fellt ca 130 elg under ordinær jakt selv. I tillegg noe over hundre dyr på ettersøk.

 

Opplever jeg lignende "skuddvekslinger" fra våre gjestejegere eller ordinære jegere ville vi tatt en "samtale" om saken. Hadde da en slik jeger ikke beklaget dette->->så er det på hue og ræva ut av laget.

 

På film og med den musikken og settingen er dette det helt på tryne negativt for jakta :evil:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Om jeg er den uerfarene eller ikke :D er for filmen uvedkommende. Jeg er jaktleder for elgjakt på tre lag for over tiende året og har vel fellt ca 130 elg under ordinær jakt selv. I tillegg noe over hundre dyr på ettersøk.

 

Opplever jeg lignende "skuddvekslinger" fra våre gjestejegere eller ordinære jegere ville vi tatt en "samtale" om saken. Hadde da en slik jeger ikke beklaget dette->->så er det på hue og ræva ut av laget.

 

På film og med den musikken og settingen er dette det helt på tryne negativt for jakta :evil:

 

Over 100 ettersøk.....det var mange det :shock:

:idea: Muligens ikke så rart, når man tenker på at det i ditt nærvær ikke er tilatt å skyte flere enn ett skudd :oops:

 

Forøvrig gler jeg meg til å se filmen :D

Er enig i at musikken kunne vært byttet ut, men er vel litt seint det nå :wink:

Link to comment
Share on other sites

Opplever jeg lignende "skuddvekslinger" fra våre gjestejegere eller ordinære jegere ville vi tatt en "samtale" om saken. Hadde da en slik jeger ikke beklaget dette->->så er det på hue og ræva ut av laget.

 

Glad jeg ikke jakter under ditt regime. Hos oss er vi fornøyd når elgen faller, uavhengig av antall skudd. Kan ikke bli særlig koselig miljø med slike jaktledere.

Link to comment
Share on other sites

Elgen er død, ingen tvil om det.

Den blei humant avliva, ingen tvil om det heller.

Men alt med måte.

Eg kjem nok ikkje til å springe skoa av meg for og få tak i denne filmen.

Dette var ikkje god underhaldning i augo mine.

No er det nok slik at tid om anna må ein bruke fleire skot for å avlive eit dyr fortast mogeleg, men eg håpar fleirtalet av jegrane i landet her, heller prøver å få inn eit godt fyrsteskot enn og tømme magasinet.

(Fyrsteskotet såg forresten bra ut her og.)

Trur ogso det høver seg betre på film.

 

Lukke til med salget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...