Jump to content

Skyting hjemme


edyrli

Recommended Posts

Noen som trener med luftpistol hjemme? Jeg må skyte i stuen dersom jeg skal klare få 10 meter. Hvordan har dere løst problemet med å slippe at det sitter fast en kule i soveromsdøren dersom man skulle sleive og bomme på hele kulefangeren?

Link to comment
Share on other sites

Hiv kulefangeren pokker i vold.

De fleste kulefangere er ikke særlig store, det smeller når du treffer de, og hvis du treffer litt på kanten så rikosjerer kula ofte.

 

Ta ei stor pappeske og stapp den full med gamle gensere, fleecepledd og kasserte klær, gjerne av ull.

Tape den skikkelig igjen.

Eska bør være så stor som mulig.

 

Du kan gjerne henge opp fleecepledd bak eska også, gjerne dobbelt og slik at det henger løst ett stykke fra veggen.

Dette kan gjøres også på sidene av eska og mot deg.

Pleddet kan du feste med tegnestifter eventuelt stramme opp tau som du fester pleddet i.

 

Mange bruker også esker fylt med tomme brusflasker, brusflasker fylt med sand.

 

Men må du bruke denne kulefanger så heng i alle fall noen tykke pledd gjerne dobbelt opp bak den løst og ledig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene :) , tenkte litt i de banene. Da kan jeg prøve få laget meg en liten personlig skytebane.

For de som mener at det bare er å skyte ute, så har vi som bor i blokk ganske begrensete uteområder. Frister ikke like mye å stå ute i allslags vær heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nei, anbefaler ikke harde harde ting som bakgrunn ved luftgeværskyting inne i hus.

Greit nok ute, treffer du rett på ei stålplate så vil kula ramle rett ned, men treffer en en smule skjevt så har en rikosjetter.

Det er nok at stålplaten beveger seg en smule etter noen skudd og blir stående litt på skjeiva.

 

Harde objekter som treverk, metall kan gi rikosjetter, mykere bakgrunn er det som stopper kula.

Det demper smell også ved anslag når kula treffer.

Ei stor eske fullstappet av gamle gensere, eller tepper og pledd som kan ofres.

Videre ett stort teppe som henges løst opp bak dette igjen og gjerne på sidene også.

 

Er heller ikke lurt å skyte i ganger osv som det beveger seg folk i.

Kan fort komme en person ut ei dør.

 

Selv skyter jeg ofte under verandaen, har murvegger på alle sider, så plassen er godt innebygd.

Der bruker jeg noen pappekser med plankebiter i som bakgrunn, ikke ideel, kuler rikosjerer tidvis, men jeg har full oversikt over hva som rører seg i området.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...