Jump to content

lyddemperkammer


Hedmarkingen

Recommended Posts

Asså. Jeg teller 112 tråder med "lyddemper" i overskriften (selv om en del er kjøp/salg). Nå er selvfølgelig ikke bare emnet populært, men som Norges største jakt- og våpenforum og med Norge som en av verdens ledende demperprodusenter - har vi ikke nesten en patriotisk plikt til å ha et eget kammer? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt se at det er lett å ønske seg et lyddemperkammer, men..

Når vi utarbeidet forumet brukte vi svært mye tid på å definere et format, og mye diskusjon på hvordan vi skulle legge opp dette. Vi har hele tiden forsøkt å holde en noenlunde konsekvens med hva vi skal ha egne forum for. Skal vi ha så spesialiserte underfora som et demperforum? Hvis vi skal ha et eget forum for dempere, hvorfor skal vi ikke ha det for andre spesielle saker? Hva gjør lyddempere så spesielt at det må ha et eget kammer? 112 tråder, ja vel..

Vi har 169 tråder med sauer i emnefeltet, 135 tråder med Mauser i emnefeltet, og vi har 70 tråder med Blaser i emnefeltet, trenger vi et eget forum for sauere, mausere, og blasere?

Det kan fort bli noen meter å skrolle hvis vi skal være konsekvente..

 

Jeg ville heller ha samlet alle dempertrådene under ”utstyr” det burde ikke være spesielt vanskelig å finne.

 

Som dere forstår er jeg mot. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tenker du at det da skal ligge en tråd under utstyrskammeret som kan hete lyddempere?? Det vil da være Utstyr, Optikk, Kniver, Lyddempere

I såfall er jo dette i mine øyne en fullgod løsning der vi alle kan finne det vi søker etter fort... 8)

 

Visst jeg skjønnte deg riktig da Reinhard, og ikke minst at du skjønnte hva jeg prøvde å forklare her :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det var eksisterende forum "utstyr" jeg tenkte på ja.

Til nå har vi altså 57 kammer her inne.. det er ganske mange. Jo mer spesialiserte de enkelte underfora blir jo lettere kommer kravet om andre spesialfora. Jeg tror det fort kan bli alt for mye. For øyeblikket ligger dempere spredd ut over en hel drøss med fora, og jeg er enig at det kanskje kunne være greit å samle dem i et kammer, men jeg forstår ikke at det må være et eget kammer.

 

Vel, det er ikke jeg som skal bestemme dette. Thomas har lagt det fram på bakrommet som et forslag, så får vi diskutere saken. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange tråder er det om 6,5X55 ??

 

Det kan da ikke være ett forum for ett hvert mye omtalt type produkt.

Ehh, det er da litt forskjell på lyddempere generelt ift å sammenligne med et kammer for hvert kaliber....

Vil da tørre å påstå at lyddempere har like mye livets rett til et kammer som kniver...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lyddempere er i dag på vei til å bli noe mange (etterhvert de fleste?) vill ha. Dette nesten på lik linje med optikk.

Lyddempere er et emne som går på tvers av alle to og etthåndsvåpen, slik sett er det klart en fordel om disse trådene kunne få en egen avdeling.

 

Ting som 6.5x55 trådene, har allerede sitt kammer, nemlig rifle kammeret og ladekammeret. Og kan derfor ikke sammenlignes med ett demper kammer under utstyr.

 

En annen ting er kammerets plikt til å lette informasjonsflyten til den norske skytter/jeger, på ett så sterkt helseforbedrende utstyr som lyddempere er. jeg er nok ikke alene om å slite med hørselsskader grunnet skyting her i landet, og jeg ser det som en plikt ovenfor fremtidige skyttere/jegre (også de eksisterende) og nasjonen Norge. Å promotere bruk av demper og hørselsværn. Vi mister hørselen fort nok som det er, og når vi ikke lenger risikere hørselen. Ser jeg ingen grunn til ikke å kringkaste denne informasjonen høyt og tydligt.

 

Jeg er klart for, ett slikt underkammer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...