Jump to content

Kløv til jämthund tispe


ElgjegerSigdal

Recommended Posts

Har ei jämthundtispe på 14 måneder som jeg har tenkt å begynne å kløve forsiktig med nå i sommer. Vet at man skal være forsiktig med å belaste hunder under 1,5-2 år for mye. Men tenker at hun kan begynne å lære seg "teknikken" med å gå pent og rolig, og å venne seg til å ha noe på ryggen. Dessuten har hun mye energi.... :D

 

Vet dere om noen bra kløver til salgs?

Hva slags merker og forretninger anbefaler dere?

Og hvor stor til jämthund?

Link to comment
Share on other sites

Sjekk www.nordtro.no der finn du Laika Original, og Lett kløv. Der finn du og tabell over størrelsar og ein del tips osv. Eg har sjølv ein Original til min hund som er ein Vest Sibirsk Laika ,din hund blir vel omtrent på samme størrelse når den er utvokst. Har brukt kløvet i mange år og er veldig fornøgd. Kanskje ikkje det billegaste ,men svært slitesterkt og vel verdt pengane etter mi meining.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat FÅTT en 8 1/2 år gammel Sibirian-hanne (blir nok en tråd om "omskoleringen" til elghund snart). Jeg har noen kløver fra før, noen er litt store, noen litt små. Derfor blir det vel ny kløv til "Spock" når jeg tar en tur sørover, og drar innom Jan på Seleverkstedet.

 

Jeg vil nok satse på den mest avanserte kløven, Spock er ca. 62 cm høy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...