Jump to content

Terminologispørsmål - montering av lyddemper


nesnah

Recommended Posts

Har lurt på å montere lyddemper på min 30-06, og har fått et tilbud på 2500,- ferdig snurret, men at "kapp og kron" kommer i tillegg. Mitt idiotspørsmål, som kanskje andre uerfarne riflekjøpere også lurer på, er hva betyr egentlig dette? Jeg kan jo gjette på at snurret=gjenget, kapp=kapping av løp, men kron vet jeg ikke hva betyr.

Link to comment
Share on other sites

hvis du kjøper en demper. så burde det ikke være noe problem å få dette på kjøpet 8)

 

men er det sånn att du har spurt om å få kappet løpet i tillegg? å det er derfor de forlanger ekstra for den jobben?

 

har selv vært borti å bli prøvd snytt på våpenarbeid, her kommer en 17 år gammal gutt.. han er sikkert helt grønn.. her for vi nok tyna ut noen ekstra lapper. han fikk så hatten passa :D

 

mvh

mittibinken

Link to comment
Share on other sites

Neida, jeg har en Savage Weather Warrior med 22 tommers løp og hadde egentlig ikke tenkt å kappe løp. Det jeg spurte om var egentlig tilbudet de har på jaktdepotet på demper ved kjøp av nye rifler, i katalogen kr 3000,-, og om jeg kunne benytte meg av det selv om rifla var ferdighandlet og levert, og svaret jeg fikk var jada og at de nå hadde et bedre tilbud på en bedre demper (den egenutviklede til 2500,- inkl "snurr", men altså eksklusive kapp og kron).

 

(Hadde egentlig ikke tenkt at det skulle handle om leverandør, men jeg må legge til at å handle rifle med jaktdepotet var en svært positiv erfaring)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...