Jump to content

Neste helg skyter jeg 1000yds på Bisley!


Torf

Recommended Posts

Neste helg skal jeg skyte en landskamp mellom England og Norge på løpende viltmål på Bisley.

 

Søndag morgen etter bankett og før hjemreise er det noen ledige timer uten aktivitet. Helt til jeg fikk denne mailen:

 

"On Sunday morning we have got targets booked at 1000 yards (c.900m) if anyone wants to have a go and we have time. These were booked as a bit of fun thinking that the chance to shoot at long range might not be something that you get in Norway?"

 

Gleder meg til dette!

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

" These were booked as a bit of fun thinking that the chance to shoot at long range might not be something that you get in Norway?"

Jeg opplever stadig vekk i utlandet at de fleste ikke vet en dritt om Norge :lol: For engelskmenn kommer det vel som et sjokk da, at de fleste utenom byer og tettsteder bare kan stikke børeseløpet ut av loftsvinduet og skyte. Mange kan få hold på anseelige kilometer :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Artig! Kva skal du skyte med (rifle, kaliber, kule etc)?

 

Jeg må dessverre låne børse. Jeg har ei "optimal" viltmålrifle i 223 med 1 - 12" løp. Flere av de andre gutta skyter Sauer i 6,5. Hadde jeg visst dette hadde jeg tatt med ei langholdsbørse. Ulempen med England er at søknaden om firearmspermit tar mange uker å behandle.

 

HS Precision: Formelle 1000m baner er det vel ikke flust av i Norge? Det ser heller ikke ut til å bli fler..

 

Jeg er nå med i et forprosjekt til ny reguleringsplan for Løvenskioldbanen. Der greide jeg å argumentere inn at 18 skiver skulle beholdes på 300m. Det var ingen andre som tenkte på det. Hverken fra NSF eller DFS. Hadde det vært litt mer organisert fart i sakene på langhold skulle jeg ha forsøkt å få med 600m banen igjen. Den grava ligger nå utenfor banens område. Kom med formelt behov for 600m på et riksanlegg så skal jeg ta det opp på neste møte i juni.

 

Mvh

Torf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...