Jump to content

Avstemming: Fungerer samarbeid DFS/jegerar?


VestlandsJeger

Fungerer samarbeidet mellom DFS og jegerar i ditt nærmiljø?  

150 members have voted

  1. 1. Fungerer samarbeidet mellom DFS og jegerar i ditt nærmiljø?

    • Ja
      98
    • Nei
      52


Recommended Posts

Etter både den pågåande, og andre trådar, om manglande samarbeid mellom DFS og jegerar er eg rett og slett nysgjerrig på kor stort dette problemet er.

Føler du at dette samarbeidet fungerer tilfredsstillande i ditt nærmiljø?

 

Skriv gjerne eit innlegg om korleis det fungerer eller ikkje fungerer, men hold tråden rein for usakleg kritikk av DFS, NJFF, skytterar, jegerar, kroppsgips eller übertacticalsupagun. Debatt kring stat-støtte, formålsparagraf og økonomi er heller ikkje særleg ønska.

Link to comment
Share on other sites

Roet ned hyle koret litt

Eg starta ikkje tråden primært for å roe ned hylekoret, men for å få ein peikepinn på kor stort dette problemet er.

Er det so stort som enkelte vil ha det til? Eit holdningsproblem som gjennomsyrar stort sett heile DFS?

Er det so lite som enkelte vil ha det til? Berre nokre få stader kor det ikkje fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Fungerer bra her ja. Som jeg skrev i en annen tråd kan det ha mye med at dette er en liten plass og mange av de som skyter dfs også er jegere :!::?:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi ( DFS patriotene) skal si oss fornøyd om det er 30% eller mer som er fornøyd med samarbeidet. Da tror jeg problemene i virkeligheten er små. Hadde kammeret.no vert et politisk organ, hadde vel DFS og NJFF vert nedlagt for lengst...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi ( DFS patriotene) skal si oss fornøyd om det er 30% eller mer som er fornøyd med samarbeidet. Da tror jeg problemene i virkeligheten er små. Hadde kammeret.no vert et politisk organ, hadde vel DFS og NJFF vert nedlagt for lengst...

Jeg vet at man ikke kan tekke alle, men jeg synes det er for svakt å slå seg til ro med at "bare en tredjedel liker oss, så er vi fornøyde..."!

DFS er ikke, såvidt meg bekjent, et politisk parti som stiller til valg og kan hestehandle seg til "makt".

Jeg håper ikke at denne holdningen som tikka3 viser, er generell i DFS. Hvis så er tilfelle, kan det være en god forklaring på hvorfor så mange er misfornøyde!

Det er for ambisjonsløst å ta til takke med en så svak positiv oppsluttning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en anelse i bakhodet at noen av de som stemmer nei, tror avstemmningen dreier seg for/ mot DFS og kondomdresser, ikke om samarbeidet fungerer. Jeg baserer det litt på at de 35 som stemmer "nei" så er det ikke ett innlegg som forklarer hva som er galt...

 

Og ja, jeg står for påstanden om at motstanden mot de to tunge aktørene som taler "vår" sak møte betydelig sterkere motstand her inne enn i resten av jegermiljøet.

 

For ordens skyld, jeg skyter 1 DFS stevne i året med kondomdrakt og skylapper, resten av året skyter jeg med glass og jaktrifler. på DFS sin bane lokalt..

Forøvrig går det meste av sommeren i år med til dugnad for DFS...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

T3 har et gyldig poeng, de som er misfornøyde har gjerne langt sterkere meninger enn de som ikke engang vet at problemet eksisterer. Så hvis 30% her er misfornøyde er nok det reelle tallet mye lavere, uten at man skal avfeie problemene og si "Godt nok" av den grunn.

 

Selv har jeg tilgang på bane hos NJFF og er fornøyd med den, så problemstillingen er ukjent for meg. Har riktignok tatt noen treningsskudd på DFS-banen uten å bli uglesett, men om jegere er velkommen utenom oppskytingssesongen aner jeg ikke.

 

For å trekke frem det positive så ser vår kjære Holla-bane ut til å være et eksempel på hvordan det skal gjøres. Har vært der sammen med Vinje tungt lastet med langholdsrigg, datamaskiner og måleutstyr, og når formannen dukket innom fordi han hørte liv så syntes han dette så veldig spennende ut.

Link to comment
Share on other sites

T3 har et gyldig poeng, de som er misfornøyde har gjerne langt sterkere meninger enn de som ikke engang vet at problemet eksisterer. Så hvis 30% her er misfornøyde er nok det reelle tallet mye lavere, uten at man skal avfeie problemene og si "Godt nok" av den grunn.

Det er dette eg kallar "Holmgang-syndromet". Dei fleste hugsa vel "Holmgang" som tidlegare gjekk på tv2. Der hadde dei alltid avstemming, som kunne få ganske snåle utslag.

Eg og trur det reelle talet er lågare, utan at dette på nokon måte skal ignorerast av den grunn!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på hva jeg skal stemme, sitter i styre i et lite lokalt skytterlag og der er alt fint. Jeg er jeger og min skyting er relativt fjernt fra DFS normalen. Det som jeg opplever som negativt er mangel på forståelse fra DFS sentralt(som medlem og jeger kontra deres holdning til f.eks ny våpenforskrift) og holdninger til jegere generelt, hos enkelt lag(vi, der jeg er får skryt for vår positive holdning til f.eks innskyting, hjelp til diverse justeringer og fleksibel skyting).

Jegerne må jo tross alt være en stor inntektskilde?

Link to comment
Share on other sites

Blir litt for unyangsert og svare ja eller nei synes jeg.

Må si at jeg i all hovedsak er fornøyd, men noen småting kunne vel fungert bedre.

På + siden er rimlig tilgang på bane, elektronikk, hygelig pris for storvilprøve( serlig vis en skal skyte med mange børsjer) instruksjon til både meg og guttungen, og i all hovedsak hyglige folk som liker å skyte.

På minus siden er det jo enkelte ting som er litt mer firkanta en jeg synes det trenger og være.

Kansje mest at banen kan være rensa for DFS skyttere, men det er da alikevell ikke mulig å skyte på tidene til DFSgutta med jaktvåpen.

Nå kan jo dette enkelt løses med og kjøpe seg en banesauer, da har en tilgang stort sett hele tiden- så derfor har jeg nå en sauer i bestilling :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...