Jump to content

Våpensøknad +gebyr


Melk

Recommended Posts

Og husk: Du skal ikke betale mere enn ett gebyr uansett hvor mange søknader du leverer inn samtidig. Og om du får avslag på søknadene dine, har du krav på å få tilbake gebyret.

 

 

okey, kjekkt å vite :)

 

Men er ikke redd for at jeg skal få pengene tilbake :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til lensmannen i dag, skriv ut tre søknader så bekket spruta, betalte 430,-.

Fikk komentar om at nå hadde jeg "Såpass mange våpen at det ikke var noen vits i å søke"...

Drista meg da til å minne vedkommende om at det ikke var der søknaden skal behandles, men ute på kammeret i Ålesund! Selv om det ikke er noen garanti for at begrepet "forvaltningservice" er mye brukt der i gangene...

Link to comment
Share on other sites

Litt frustrert. Ja, eg føler det samme skjer no med meg. Ikkje sikker om dette er off toppic men moderatorer kan flytte der det passer.

 

Saken:

Søkte om to rifle, ei i kal 270win og ei i kal. 300win mag. Den første for seljakt den andre for antilope/plaingame. Eg har på forhånd betalt gebyr, all nødvendig dokumentasjon la eg ved.

 

Etter 4 veker med stillheit, ringte eg og etterlyste svar på desse søknader(ca. ei veke siden no).

Etter mykje fram og tilbake på tlf. frå den eine til den andre saksbehandlar(kasteball), får eg svar at behandlinga av søknaden har starta" i dag"( akkurat ein måned etter at eg sendte søknadar inn). 2 dager etter at eg har ringt og etterlyst svaret på søknadane mine får eg brev i postnen der saksbehandlar ber om nærare redegjering om kvifor eg ikkje brukar de rifler(3 stk.) eg har frå før til denne type jakt? Vedkomande ber meg opplyse dette nærare.

 

Eg har ikkje, so vidt eg kan lese på de blåkopiane eg har, søkt på disse kal. tidlegare for dette bruksområdet!! Dei 3 rifler eg har frå før er ervevet på annet grunnlag enn det eg har søkt om no. Ingen er rustfri med sintetisk stokk, noko eg helst vil ha for seljakt. Ingen er i magnum kal.

 

Føler litt " ja, kva skal du med så mange våpen?!" i dette.

 

Kva no?? vente på det nye forskriftet?

Link to comment
Share on other sites

Det spiller ingen rolle hvilket bruksområde du oppga da du søkte om de riflene du har fra før; hvis du kan bruke dem til sel og antilope så har du i pr. definisjon ikke behov for flere. Du må altså godtgjøre behovet for dem (du må ha en værbestandig rifle til seljakt osv).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei

 

Kaster meg med på denne tråden jeg.

 

Hvor lenge er en våpensøknad gyldig?

 

6 mnd. Forlenges uten viderverdigheter med 6 mnd til dersom det aktuelle våpenkontoret har den ubenyttede søknaden i hende før utløpsdato med forespørsel om dette.

 

Edit: Je ær treg ser je :lol:

Link to comment
Share on other sites

ja det er 6 måneder fra den er innvilget.. men det er som oftest ikke noe problem å ned på kammeret og få den utvidet med et par måneder.. (hvertfall ikke i arendal)

 

Stemmer det.

Om du kommer senest dagen det er gått 6 måneder, så får du 6 nye måneder.

 

Men om du kommer dagen etter det er gått 6 måneder, så er løpet kjørt....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...