Jump to content

Feil på hagle!


Jeger93

Recommended Posts

Kjøpte meg hagle i fjor, som jeg bruker jevnt og trutt på leirdueskyting og jakt, men jeg har oppdaget en feil.

Enkelte ganger vil ikke skuddene helt ned til sin rette plass, og jeg får dermed ikke igjen løpet. Idag da jeg var på leirduebanen oppdaget jeg årsaken, ejektoren er skjev og den presser på hylsa. Sånn skal det ikke være og jeg har tenkt å klage.

Hva syns dere jeg burde gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Dette høres muligens ut som et er et ganske vanlig problem på skytebanen, det som ofte skjer med de billigpatronene med lav "messing" er at de henger seg litt fast i kanten på kammeret.

Har du snudd litt på patronen når dette skjer og finner da ut at det da går bra så er det ikke sikkert at det er noe feil, legg merke til om dette skjer kun med patroner med lav "messing" eller om problemet fortsatt er der med andre patroner med høy "messing"

Uansett så er Star en billig børse som ofte behøver en polering\honing av kammer og en justering\retting av ejektorer, Gresvig bruker og ordne dette gratis vist det er et problem.

Link to comment
Share on other sites

sånn var min star bajkal og. bare at jeg fikk ikke opp løpet fordi skuddene kilte seg på den. måtte nesten bokstavelig talt knekke hagla noen ganger. men guttene på jan sakshaug er veldig reale typer så jeg fikk bytta den inn mot en ny uten ejektor.

Link to comment
Share on other sites

sånn var min star bajkal og. bare at jeg fikk ikke opp løpet fordi skuddene kilte seg på den. måtte nesten bokstavelig talt knekke hagla noen ganger. men guttene på jan sakshaug er veldig reale typer så jeg fikk bytta den inn mot en ny uten ejektor.

 

Jeg er mye på Sakshaug, men hagla ble ikke kjøpt der. Den er kjøpt på Axel Bruun i Trondheim, tror dere jeg kan få byttet inn hagla?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg har en Lanber Gyttorp som jeg har skutt mye med på banen og på jakt.

En gang i vinter da jeg var på jakt skøt jeg og da jeg skulle brekke hagla for å ta ut patronene klarte jeg ikke å brekke den slik at jeg fikk ut patronene. Jeg måtte bryte hagla opp for å få ut patronene. Dette har skjedd 3 ganger og jeg lurer på hva grunnen kan være? :?

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan godt hende men jeg har ikke bare brukt leirdueammo når det skjedde. Brukte en rio stål 5. Men jeg vet ikke.. har hatt børsa siden konfirmasjon og det har kun skjedd 3 ganger. Neste gang det skjer får jeg se ordentli på børsa og se hva det er som egentlig er galt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...