Jump to content

Japanske Hagler


Roall

Recommended Posts

Har i dag ei billig Lanber hagle fra år 2000, som er grei og fungerer, men heller ikke mer. Ruster lett og litt slarkete selv om den ikke er så veldig gammel ennå :(

 

Min greie/fetish er altså funksjon og holdbarhet og ikke design :oops:

 

I de senere år har jeg kjøpt flere tekniske produkter fra japan og både byggekvalitet og holdbarhet over tid synes jeg ofte har høyere kvalitet enn tilsvarende fra resten av verden.

 

Det jeg ønsker er å vite er, hvilke hagler som er produsert å satt sammen i Japan, og deres erfaringer med de forskjellige modellene:?:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har allerde funnet litt info om Miroku på nett, og det er nok et merke som jeg er veldig nyskjerrig på :P

 

Lager de hagler som er tilgjengelige under navnet Miroku ennå, eller selges de under andre navn som f.eks Browning.

 

Er det noen som selv, har vært utsatt for feil på SKB eller "Miraku" :?:

 

Finnes det andre japanproduserte som er verdt å nevne, og/eller selges overnevnte under andre navn :?:

 

Er det enkelte modeller som utmerker seg som ei spesielt god hagle :?:

 

Kom igjen nå, det må da være flere som sitter med litt informasjon :)

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett fordi

I de senere år har jeg kjøpt flere tekniske produkter fra japan og både byggekvalitet og holdbarhet over tid synes jeg ofte har høyere kvalitet enn tilsvarende fra resten av verden.

 

Og som med mine biler:

 

Jeg driter i hva de heter og hvordan de ser ut, bare de starter når jeg vil og bringer meg fra a til b uten å måtte innom et verksted på turen.

 

Og da velger jeg som vanlig ut i fra ett enkelt kriterie.. Driftsikkerhet

 

Og så over til hva denne tråden egentlig handler om. La meg finne ut mest mulig om japanske hagler for å se om de lever opp til mine forventninger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har allerde funnet litt info om Miroku på nett, og det er nok et merke som jeg er veldig nyskjerrig på :P

 

Lager de hagler som er tilgjengelige under navnet Miroku ennå, eller selges de under andre navn som f.eks Browning.

 

Er det noen som selv, har vært utsatt for feil på SKB eller "Miraku" :?:

 

Finnes det andre japanproduserte som er verdt å nevne, og/eller selges overnevnte under andre navn :?:

 

Er det enkelte modeller som utmerker seg som ei spesielt god hagle :?:

 

Kom igjen nå, det må da være flere som sitter med litt informasjon :)

 

Hadde en Miroku 7000. Angrer som en hund på jeg solgte den. Fantastisk våpen, men er identisk med Brownings hagler.

Løp og kjøp. Hagle for resten av livet

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som selv, har vært utsatt for feil på SKB eller "Miraku" :?:

 

 

Kom igjen nå, det må da være flere som sitter med litt informasjon :)

 

Måtte skifte tennstift på min snart 30 år gamle o/u i forfjor... Fikk av og til klikk på nederste pipe, men Alms hadde nye i hylla for noe hundrelapper. Dette er tross alt slitedeler :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lanber - jaktet/skutt med i 20 år, aldri et problem. Eneste er litt slarkete fortre, kan sikkert fixes i låsingen. Boret opp til cylinder i begge løp. Standard treverk.

SKB705S - jaktet/skutt med i 2 år, aldri et problem. Flott teknikk, treverk, kvalitetsfølelse, 5 choker, 71cm løp, fin balanse.

 

Mye sant i å kjøpe den dyreste hagla en har anledning til,,,, ok..opp til 50.000 ihvertfall..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjøpte Miroku O/U for et par år siden etter nøye saumfaringer på bruktbørsen i et par års tid, hagla er så fantastisk god og skyte med at selv en dårlig leirduskytter som meg kan ta en tur på banen å knuse 19-20 duer å så dra hjem igjen.

 

En annen ting jeg la merke til er på duejakta (som den er primært innkjøpt for) er det så god "drep" at duene detter steindøde i åkeren selv om ikke et skudd er avfyrt, det er akkurat som om de vet at det ikke nytter når Miroku`n er ute av futteralet... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...