Jump to content

ETTERLYSNING AV STJÅLNE LØPSEMNER


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Hadde bestilt to løpsemner fra Ing. Hansen, og fikk Mandag denne uken, telefon fra Tollpost, om at de haddde en pakke til metg, og at denne pakken ville bli satt igjen på nærbutikken, slik at jeg måtte sørge for å hente den.

Da jeg i et stresset øyeblikk mottok denne telefonen, verken bekreftet, eller avkreftet jeg denne beskjeden, samtidig som at jeg ikke hadde noe mulighet til å dra noen steder på Mandag.

Dro derfor til nærbutikken på Tirsdag, for å hente pakka.

Betjeningen der, kunne bekrefte at Tollpost hadde vært innom, men noe pakke var ikke å se.

Ringte sjåføren, og han bekreftet at han hadde lagt igjen pakka.

 

Har nå lett høyt og lavt, men pakka er og blir borte.

 

Tollpost fraskriver seg alt ansvar, butikk betjeningen har heller ingen avtale med Tollpost om mottak av pakker, og der står jeg, uten løps emner.

 

DERFOR, om en børsemaker eller noen med en dreibenk der ute, får forespørsel om dreiing av løp, så har jeg to løpsemner i kaliber 17. på avveie. Er taknemlig for tips som kan føre til at jeg får dette tilbake.

 

Saken skal selvfølgelig anmeldes over påske, men prøver her med et rop om hjelp.

 

En annen ting er, Tollpost har fått betalt for levering på døra til meg, likevell har de bare lagt igjen pakka på nærbutikken, og i følge Tollpost, så hadde de sitt på det tørre, så lenge de hadde fått en underskrift.....

Link to comment
Share on other sites

Du får endevende den butikken du og forsikre deg om at de du snakket med faktisk var på jobben den dagen. Sjåføren kan da ikke ha kastet pakken inn døra, noen i butikken må ha sett noe. Jeg trodde at sjåføren hadde vett til å levere pakken, og si at XX kommer å henter denne senere. Det ville vel ikke tatt seg ut om han bare plasserte den blandt kneip og boller. MAKAN!!

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er, Tollpost har fått betalt for levering på døra til meg, likevell har de bare lagt igjen pakka på nærbutikken, og i følge Tollpost, så hadde de sitt på det tørre, så lenge de hadde fått en underskrift.....

 

Har ikke personen som har underskrevet kvitteringen et visst ansvar her?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, trur eg ville ha tatt ein prat med Tollpost igjen. For det der holder ikkje mål. Hvis du har tlf nummeret til vedkommende på Tollpost som ringte deg, så kan du ved anmeldelse og mulig få bevisføring på samtalen. Men då må du ha anmeldt det, slik at Politiet mulig kan få spora opp samtalen via teleleverandør.

 

Har sjåføren fått lov til å legge igjen varene hos din lokale butikk, og dei på butikken ikkje har sagt seg villig til dette, så blir dette berre tull....

 

Så eg trur eg ville ha snakka med dei igjen ja....

 

Har ein nabo, som har er oppi systemet i Tollpost på vestlandet/Bergen som eg kunne ha snakka med, og hørt ståa. Så er dette av interesse, så send meg ein PM...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ser det er andre som også har hatt problemer med Tollpest i påsken.

For min del så ventet jeg på en infrarød sauna Fredag før påske. Så fikk jeg en medling (SMS) fra tollpost om at det ble levering Torsdag etter påske. Passet egentlig bra da vi også skulle på fjellet, og derfor kunne vi reise tidlig. Kan tro jeg ble overrasket da jeg kom hjem og fant hele stasen stablet i innkjørselen midt i påske uken :shock: . Da hadde TUllpost vært og "levet" uten underskrift på mandagen. Hvem som helst kunne jo ha forsynt seg.

Veldig useriøst fra en aktør som gjerne vil være best og størst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...