Jump to content

Merker på skulder etter delvis ompressing.


rotorhead

Recommended Posts

Hei, jeg har fått et nytt diesett,og ved delvis ompressing av hylser så får jeg merker på skulderen (ringer). Dersom jeg skrur dien litt ut,forsvinner merkene, men da blir det mer motstand når hylsen kamres.

 

Har disse ringene/rillene noe å si? Eller er det greit med noe motstand når man kamrer hylsene?

 

Kan det være at finishen i dien ikke er god nok?

Link to comment
Share on other sites

Er disse ringene konsentriske? Det kan skyldes litt grov maskinering i dien.

 

Strengt tatt burde ikke dette være noe problem siden skulderen ikke settes mye tilbake, og så lenge merkene ikke er dype burde det ikke gi noen vesentlig merbelastning på hylsa. Men jeg hadde nok byttet dia likevel, mest fordi jeg ville irritert meg grenseløst over det.

 

Når det gjelder ompressing avhenger det av bruksområde. For baneammo er det ikke noen ulempe å ha litt trang kamring, men for jaktammo eller konkurranseammo hvor en ikke har råd til en forkiling ville jeg presset nok til at de kamret fritt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi trenger et bilde. :wink:

Er disse ringene/merkene akkurat i overgang skulder og hylsekropp, eller er de på/oppe på skulderen?

 

Når du helpresser eller også delvis ompresser ei hylse, så er det nettopp det som skjer... Hylsa blir presset.

Skulderen blir satt litt tilbake og presset litt sammen . Da vil det alltid bli blankere messing der dien og hylsa har hatt kontakt.

 

Er det derimot riper, sår eller annen skade på hylsene dine, så reklamer og forlang en ny.

 

Du skriver nytt diesett.Hvilket merke? .Og hvilket merke og type var den gamle du hadde?

Link to comment
Share on other sites

Hva slags diesett, og hvilket kaliber er det?

 

Jeg har fåt en die jeg ikker er helt fornøyd med. Skudda virker, og det ser forsåvidt ut til å gå brukbart, men hylsene er ikke pene, og det er ikke helt "glatt" å presse hylsene. Jeg har vært inne på tanken om at det kunne være kamringa, men jeg kan se ujavnheter inne i dieveggen, og føler meg overbevist om at det er dien.

220320082037W1sjO21tMfhb8R87jf.jpg

 

Jeg har forsøkt å skrive mange ganger til Redding på denne adressen de oppgir på nettsia si, (techline@redding-reloading.com" onclick="window.open(this.href);return false;) men jeg får feilmeldinger, og ingenting tyder på at det er mulig å kontakte de den veien. Jeg kan selvfølgelig ta kontakt med selger, men det virker mer naturlig å ta det med Redding direkte. De har jo rykte på seg for å være greie å ha med å gjøre, så det hadde vært fint å høre hva de ville mene om dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal få lagt inn bilder i morgen(senere i dag :D ), det er et die sett fra Lee. Det forrige var Forester tror jeg. Skal reklamere på settet på mandag.

 

Her er bilde av merkene/ringene på hylsene mine.

 

1181868du3.th.jpg

 

Det var da voldsomt lite dette bilde ble..... Noen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

Ååå? Er dem blitt flate i tuppen etter ei tang?? :mrgreen:

:lol:

 

Ripene du har fått på hylsene dine har jeg ikke sett maken til. Tydelig at noe har gått galt i produksjonen av denne dien.

Press et par hylser til slik at du kan legge ved denne dien ved reklamasjonen. Blir lettere å bevise at noe er galt ved å ha med bevismateriale.

Link to comment
Share on other sites

Ingen dum ide. Jeg har tatt vare på ca 10 stk som jeg kan legge ved. Jeg tenkte kanskje det var prod feil i dien, men siden jeg ikke er særlig erfaren på området, og var litt redd for at jeg gjorde noe feil og hadde presset altfor mye, så ville jeg ha noen andres meninger, og kanskje noen andre og kunne lære litt av denne episoden...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...