vingemutteren Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Jepp, her sitter jeg med min Para ramme (double stak 45acp), og må til med bittelitt tyngre avtrekk (hårete nær ved siste feltstevne). Slik jeg ser det, er det en tredelt flate fjær i eller forran fjærhuset som må justeres (pent ord for å bende den litt). Men den er tredelt, så hvilken av armene er det som skal strammes litt? Og er der noen deler som spretter i vei når en tar av fjærhuset i bakkant av grepet? P.s De tegningene jeg har sett av dette har rett og slett så dårlig oppløsning, at man ikke kan være sikker på at man får med seg alt. Finnes der skikklige manualer/tegninger om dette på nett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Dåsemikkel Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Du må søke vettu http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=18368&p=215181&hilit=1911+avtrekk#p215181 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted May 25, 2009 Author Share Posted May 25, 2009 Har søkt (og svaret ble helt søkt), hva skrev du i søket? Men fortsatt mangler jeg en god sprengskisse. Har funnet en for Auto Ordenance Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3N38 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Se det animert http://video.google.com/videoplay?docid ... 6208&hl=en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norwegianwiking Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Du må bøye den venstre 'foten' av fjæren litt, og det er ikke mye som skal til så bøy, test og bøy mer\mindre osv. Når du tar av MSH så skjer det ingenting egentlig. Ta av tommel- og grepssikring (ikke sett den på før du er ferdig, den er bare i veien og trengs ikke for testing av avtrekket underveis.) Spenn ned hammeren, driv ut pinnen til MSH, fjern den tredelte fjæren, bøy den venstre foten ørlite grann fremover, installer så denne og MSH og test. Når du er der du trenger og være, reinstaller greps- og tommelsikring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Dåsemikkel Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Har søkt (og svaret ble helt søkt), hva skrev du i søket? Først søkte jeg på 1911, så søkte jeg på avtrekk i de treffa jeg fikk opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 Kan man søke i svarene på søket?????? Jaja, så har man lært noe nytt i dag også. Åja, demonterte MSH fra grepet, og bøyde forsiktigt på nevnte fjær på nevnte sted. Med en fiskevekt fikk jeg ved målinger før justering, 2300g, og etterpå 2700g. Her må man huske at jeg målte med spissen på en krok mot avtrekkeren, og derved med ett betydligt sidemoment på kroken. Og siden vekten viste ca det doble av det jeg vet den var, vil jeg tro at økningen på 400g også kan halveres. Uansett så merker jeg ingenting i forskjell på avtrekket, annet enn at jeg nå har ett lett lite foravtrekk (noe jeg ikke kan minnes var der før justeringen). Så jeg vil tro det holder. Jeg har beklagligvis ikke fått sett animasjonen enda (jobb pc), men skal se på den så snart jeg får muligheten. Ellers så fikk jeg ikke av sikkringen i dag, under demonteringen. Jeg har ambi sikkring, og høyre side smatt lett ut (etter å ha fjernet grepsplatene), mens venstre side ikke ville ut (dette gjorde alt mer pøtete enn ønskligt). Det jeg lurer på, er om sikkring og hane skal stå i en bestemt stilling når en drar sikkringen ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norwegianwiking Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Sikringen må være sånn ca. halvt på\halvt av for og komme ut, enkleste er og lirke den av\på mens du drar utover, så kommer den. Husk at sikring og sleidstop plungerene m\fjær kan komme ut. Bruk ett tynt knivblad eller en tynn flat skrutrekker til og holde sikringsplungeren inne når du skal installere dette igjenn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 www.1911.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipshot Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 Sikringen må være sånn ca. halvt på\halvt av for og komme ut, enkleste er og lirke den av\på mens du drar utover, så kommer den. Husk at sikring og sleidstop plungerene m\fjær kan komme ut. Bruk ett tynt knivblad eller en tynn flat skrutrekker til og holde sikringsplungeren inne når du skal installere dette igjenn. ........og hanen spent (ellers vil ikke sikringen på). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 aha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.