Jump to content

Baikal halvauto


Northman

Recommended Posts

Robust er den hvertfall er jo en baikal.

 

Den virker med alt fra 28 gram til 66 grams ammo. Liker ikke 24gram lerdueammo enda men jeg har bare prøvd en type kan hende den virker med andre typer men ser ikke på det som noe problem på lerdueammoen brukes på banen og da er det ofte bare 1 skudd pr due. Skal man øve på dobeltskudd lader jeg bare med noen billige 28gram stål i første skudd og en lerdue patron som andre skuddet.

 

Min er enda ikke puset da jeg vil se hvor lenge det går før den slutter og lade/smelle ammoen jeg putter i den :mrgreen:

 

Håper dette var gode nok svar til deg :mrgreen: Og skulle det være noe mere er det bare og fyre løs.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg lurte på om noen kunne gitt noen tips om hvilke choker jeg bør satse på i denne haglen til rådyr? Har tenkt å bruke tungsten matrix, og de chokene jeg har fått med er merket IC, M og F. Alle merket steel. Har skjønt såpass at der er forskjell mellom stål og bly choker men er fremdeles forvirret over hva jeg skal velge.

Link to comment
Share on other sites

Extra Full choken skal være den beste all-round choken. Steel XF choken er litt trangere enn halv i bly-choke. Men har du muligheten til det er det uansett greit å prøveskyte på noen papp-plater eller noe

 

Edit: Så nå at du ikke har fått med XF. Merkelig. Da hadde jeg gått for F

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg sitter ogsaa og tenker paa om jeg skal invistere i en baikal mp-153. Har derfor noen sporsmaal angaaende denne hagla.

Er kolben enkel og justere slik at den passer til min kropp?

Har tenkt og bruke den paa and, gaas, rev, hare og kanskje raadyr. Er det en grei halge aa bruke paa disse dyra?

Er den gasdrevet? I saafall, hva betyr det?

 

Beklager mangel av norske bokstaver. Sitter paa en amrikansk datamaskin.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært ute og prøvd min nye hagle. Og den virket! Ble skutt fugl på første jakt jeg hadde den med, men den likte ikke så godt mine 12/70 patroner med 36grams ladning. Var ikke alle jeg fikk den til å veksle med, men ved puss etter jakten så jeg der var en del merker på deler der det tydelig hadde vært friksjon.

 

Vil det være lurt å slipe disse delene med et fint sandpapir for å få de til å gli lettere? Eller bare peise på med kraftigere ladninger?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...